کجا باید برم اولین آلبوم ترانه سرای معترض و توقیفی، روزبه بمانی منتشر شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، روزبه بمانی ترانه سرای مشهور ایرانی که مدتی هم ممنوع الکار بود بالاخره اولین آلبوم موسیقی مستقلش را در مقام خواننده منتشر کرد. بمانی متولد آذر 1357 از 18 سالگی آغاز به سرودن شعر کرد. شعرهایش را بخاطر علاقه به شاملو و فروغ فرخزاد در قالب شعر نو می سرود و در 19 سالگی اولین ترانه اش را گفت. حالا هم که در چهل سالگی اولین آلبومش را به نام کجا باید برم منتشر نموده است.

کجا باید برم اولین آلبوم ترانه سرای معترض و توقیفی، روزبه بمانی منتشر شد

زمانی گفته بود که علاقه ای به خوانندگی ندارد. در طول یک دهه فعالیتش در زمینه سرودن ترانه با مشهورترین خوانندگان داخل کشور و حتی خارج از کشور همکاری کرد. همین ترانه سرایی اش برای خوانندگان مقیم لس آنجلس بود که کار دستش داد و برای مدتی از هر گونه فعالیت ترانه سرایی بازداشته شد. به طوری که حتی نامش در آلبوم های مجوز گرفته خوانندگان ایرانی آورده نمی شد. نمونه اش آلبوم پاروی بی قایق محسن چاوشی بود که جلوی ترانه هایی که او سروده بود خط تیره گذاشتند. با این حال همه می دانستند که سراینده آن ترانه ها روزبه بمانی است.

بامزه اینکه سال بعدش روزبه بمانی در جشن موسیقی ما به عنوان محبوب ترین ترانه سرا از نظر مردم انتخاب شد و جایزه گرفت. او البته بعد از دریافت جایزه اش حرف های تندی درباره وضعیت وزارت ارشاد و ممنوع الکاری اش زد. یکی از آن ترانه سراهایی است که معمولا انتقادهای زیادی دارد و در عین حال کارهایش هم پرفروش و پرطرفدار هستند. ترانه هایش معمولا عاشقانه و گه گاه با مایه های اجتماعی و سیاسی هستند.

او به عنوان بازیگر هم فعالیت داشته است. اوایل دهه نود در تئاتر و سینما بازیگری را هم با تئاتر کسی نیست همه داستان ها را به یاد آورد رضا حداد و فیلم ربوده شده بیژن میرباقری تجربه کرد.

اولین بار در آلبوم سکوت سرد کاوه یغمایی محصول 1386 اسمش به عنوان ترانه سرا در یک آلبوم آمد. در آن آلبوم شش تا از ترانه ها سروده او بود. در آلبوم های خشایار اعتمادی، احسان خواجه امیری، مهدی یراحی و فرزاد فرزین ترانه سرای اصلی بوده و در آلبوم چاوشی هم سه ترانه از او موجود است.

آهنگسازی که در ترانه هایش بیشترین همکاری را با او داشته علیرضا افکاری است. آلبوم کجا باید برم متشکل از سیزده قطعه در سبک پاپ است که همه آنها هم باکلام هستند. پیش از این قطعاتی از این آلبوم مثل من حافظم و خسته شدم را به صورت تک آهنگ منتشر نموده بود.

کجا باید برم قطعه موسیقی متن فیلم لاتاری محمدحسین مهدویان است. یک قطعه عاشقانه سوزناک که پسر و دختر ناکام فیلم با هم می خوانند و جزو سکانس های خوب فیلم هم از کار درآمده است. با فروش چند میلیاردی لاتاری این قطعه حسابی بر سر زبان ها افتاد.

آلبوم کجا باید برم روزبه بمانی از امروز در سرتاسر کشور به صورت دیجیتال و فیزیکی عرضه شده است. این مجموعه به همت شرکت صوت آوای هنر به مدیریت محمد جلیل پور تهیه و از سوی شرکت پخش هنر اول به مدیریت مجید محسنی در بازار توزیع شده است. نام قطعات آلبوم کجا باید برم عبارتن از: کجا باید برم، تمرین تنهایی، عاشقی، من حافظم، شلیک، به من نگو عاشق، خونه قدیمی، چالوس، جنون، سلام، نبض سی ساله، خودم خواستم و خسته شدم است.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1769

به "کجا باید برم اولین آلبوم ترانه سرای معترض و توقیفی، روزبه بمانی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کجا باید برم اولین آلبوم ترانه سرای معترض و توقیفی، روزبه بمانی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید