نیکولا متیو برنده جایزه گنکور 2018 شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اکتوالیته، امروز چهارشنبه 7 نوامبر نیکولا متیو برای نوشتن رمانی با عنوان فرزندانشان پس از آنها به عنوان برنده جایزه معتبر ادبی گنکور 2018 انتخاب شد.

نیکولا متیو برنده جایزه گنکور 2018 شد

او موفق شد تا رقبای قدری چون برادر روح دیوید دیوپ، اربابان و بردگان نوشته پل گراویاک و زمستان نارضایتی نوشته توماس بی.روردی را پشت سر بگذارد.

نیکولا متیو متولد 1978 در چهارمین دوره انتخاب جایزه گنکور سال جاری با کسب 6 رای دربرابر 4 رای پل گراویاک، به عنوان برنده انتخاب شد.

این رمان با ارایه تصویری از حومه فرانسه و در دورانی که فرانسه بازی جهانی سازی را باخته است داستان آنتونی 14 ساله را روایت می نماید. این کتاب در دهه 1990 می گذرد و با روایت زندگی روزانه شخصیت اصلی اش به مسایلی از روح نیروانا تا جام جهانی 98 می پردازد.

فرزندانشان پس از آنها که ماه آگوست از سوی انتشارات اکت سود به بازار آمده تا کنون 14 هزار نسخه فروش نموده و اکنون از نامزدهای جایزه فلور نیز هست که فردا 8 نوامبر برندگانش را معرفی می نماید.

این نویسنده جوان تاکنون جایزه برگ طلای شهر نانسی را نیز دریافت نموده و جایزه بلو جین مارک رابرتز را نیز از آن خود نموده است.

نیکولا متیو در یک خانواده متوسط در گولبی بزرگ شد که شهر کوچکی در شرق فرانسه است. وی در رشته هنر تحصیل کرد و به عنوان روزنامه نگار به کار پرداخت و نخستین کتابش را وقتی 22 سال داشت نوشت که هرگز منتشر نشد.

نخستین رمان وی با عنوان جنگ های حیوانات در سال 2014 از سوی انتشارت اکت سود به بازار آمد که با اقتباس تلویزیونی توسط آلن تاساما روی آنتن رفت. این کتاب جایزه ارکمن را برای نویسنده اش به همراه آورد.

برنارد پیوو ریاست داوران گنکور را برعهده داشت و پی یر آسولین، طاهربن جلون، فرانسواز شاندناگور، فیلیپ کلودل، پل کنستان، دیدیه دشان، ویرجینیا دسپنته، پاتریک رمبو و اریک-امانوئل اشمیت داوران این جایزه هستند.

جایزه ادبی گنکور سال 1903 برای نخستین بار توسط ژول و ادموند گنکور راه اندازی شد.

سال 2017 اریک ویارد برای صورت جلسه درباره به قدرت رسیدن هیتلر در آلمان به عنوان برنده گنکور انتخاب شد.

این پنجمین کتابی است که از انتشارات اکت سود موفق به کسب جایزه گنکور می گردد.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2259

به "نیکولا متیو برنده جایزه گنکور 2018 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکولا متیو برنده جایزه گنکور 2018 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید