سرمربی بسکتبال سه نفره بانوان: کسب مدال دیگر برای مان فرض محال نیست

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان گفت: ابتدا شرکت در رقابت های بین المللی برایمان فرض محال بود اما الان فکر می کنیم که حتی کسب مقام و مدال هم دور از دسترس نیست.

سرمربی بسکتبال سه نفره بانوان: کسب مدال دیگر برای مان فرض محال نیست

نیکا بیک لیک لی، سرمربی تیم ملی بستبال سه نفره بانوان ایران در گفت وگو با خبرنگاران به اعتماد به نفس بازیکنان قبل از حضور در رقابت های قهرمانی آسیا اشاره نمود وگفت: فکر می کنم بازیکنان تیم این اعتماد به نفس را کسب کردند که با مدال به ایران برگشتن فرض محال نیست. ابتدا شرکت در مسابقه های بین المللی فرض محال بود اما الان فکر می کنیم مدال هم برای مان قابل دسترس است، به همین دلیل این گونه نیست که اصلا به سکو فکر نکنیم و بگوییم چون قهرمانی آسیا است و برای اولین بار شرکت می کنیم پس شانس مدال و سکو نداریم. درست است که برای اولین بار به این مسابقه ها اعزام می شویم اما از نگاه خودمان، اعتماد به نفس لازم برای تیم به وجود آمده است. البته هنوز تجربه بازی با خیلی از کشورها را نداریم اما باور داریم، می توانیم جزو حریفانی باشیم که تیم های دیگر از ما می ترسند.

او در ادامه اضافه کرد: در رقابت های غرب آسیا هم همه مربیان می گفتند بازی های تان در جام جهانی را دیدیم و بی نظیر بودید. این حرف به این معنی است بررسی گردیده بودیم و تیم های دیگر روی بازی مان برنامه ریزی می نمایند به همین دلیل بازیکنان اعتماد به نفس لازم را دارند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان در مورد وضعیت بازیکنان تیم پیش از اعزام به قهرمانی آسیا گفت: بعد از غرب آسیا بازیکنان مستقیم در اردو بودند و در واقع شرایط مان اردو به اعزام بود. علاوه بر این با تیم دختران بسکتبال سه نفره زیر 18 سال مان که امشب به رقابت های قهرمانی آسیا در مالزی اعزام می شوند یک اردوی هم زمان داشتیم و در این مدت با هم چند بازی دوستانه انجام دادیم. بازیکنان جدیدی را هم به این دوره از اردوی مان دعوت کردیم که خوشبختانه خوب هم کار کردند. هم چنین در پست چهار که پست کیمیا یزدیان است بازیکنان جدیدی وارد کردیم و به آن ها فرصت دادیم؛ در این پست دلارام وکیلی هم خیلی خوب کار می نماید که فعلا آسیب دیده است.

او به تیم های شرکت نماینده در بسکتبال سه نفره قهرمانی آسیا اشاره و بیان نمود: تا الان 10 تیم برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کردند و طبق معمول چین که حریف قدرمان است حضور دارد علاوه بر چین، قزاقستان و ترکمنستان هم با تیم های جام جهانی شان شرکت کردند؛ البته قزاقستان دو تیم در این رقابت ها دارد. فیلم بازی ها را دیدیم و بررسی کردیم و فردا که به قزاقستان می رسیم قرعه کشی برای گروه بندی تیم ها انجام می گردد.

نیکا بیک لیک لی در مورد روند بهبود آسیب دیدگی دلارام وکیلی گفت: دلارام کنار زمین بدنسازی می نماید و تمرین های شوت و پای دفاع را انجام می دهد ولی در تمرین هایی که دفاع و حمله شدید داریم بازی نمی نماید. در برخوردهای بدنی کمی نگرانی دارد اما در ماه های آینده به طور کامل بهبود پیدا می نماید. خوشبختانه خوب راه افتاده و امیدوارم زودتر به تیم ملی برسد؛ دلارام بازیکن با ارزشی است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان در سرانجام به عملکرد دختران بسکتبالیست اعزامی به جاکارتا اشاره و بیان نمود: بازیکنان این تیم سن شان کم بود و در سن پایین، استرس بیش تر است؛ علاوه بر این قرعه مان کمی بد بود و به عنوان تیم دوم به یک چهارم نهایی رسیدم و به چین خوردیم که قهرمان شد، اگر در این مرحله به چین نمی خوردیم تا چهار تیم اول بالا می رفتیم. به تایلند هم که با اختلاف کم باختیم، سوم رقابت ها شد. حتی شایستگی رسیدن به مقام دوم و سوم را داشتیم. اگر اول با قزاقستان بازی می کردیم و برنده می شدیم، بازیکنان اعتماد به نفس لازم برای برد تایلند را کسب می کردند که در آن صورت به عنوان تیم اول گروه به مرحله بعد صعود می کردیم و به چین نمی خوردیم. اما چیزی قابل پیش بینی نبود.

تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان امروز (چهارشنبه) با ترکیب سعیده علی، معصومه اسماعیل زاده، مژگان خدادادی و سحر نجفی و با سرمربیگری نیکا بیک لیک لی به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام می گردد.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 716

به "سرمربی بسکتبال سه نفره بانوان: کسب مدال دیگر برای مان فرض محال نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی بسکتبال سه نفره بانوان: کسب مدال دیگر برای مان فرض محال نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید