جان بولتون: مؤسسات مالی در صورت مراوده با دولت مادورو تحریم می شوند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مشاور امنیت ملی آمریکا به کلیه مؤسسات مالی خارجی هشدار داد که هرگونه مراوده با دولت ونزوئلا منجر به تحریم آنها خواهد شد.

جان بولتون: مؤسسات مالی در صورت مراوده با دولت مادورو تحریم می شوند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از راشا تودی، جام بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای هشدار داد مؤسسات اقتصادی خارجی در صورت ارتباط با دولت به زعم وی غیرقانونی نیکلاس مادورو با واکنش شدید آمریکا روبرو خواهند شد.

در بیانیه ای که کاخ سفید از قول جان بولتون در این زمینه منتشر کرده، تصریح شده است: آمریکا به کلیه مؤسسات اقتصادی خارجی هشدار می دهد که اگر در تسهیل معاملاتی که به سود نیکلاس مادورو و شبکه فاسد او باشد مشارکت کنند، با تحریم روبرو خواهند شد.

پیش از این الیوت آبرامز فرستاده ویژه دولت ترامپ در امور ونزوئلا نیز تهدید مشابهی را علیه شرکت های خارجی فعال در ونزوئلا مطرح ساخته بود.

آمریکا که به شدت از خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا حمایت می کند، قصد دارد با تحت فشار قرار دادن نیکلاس مادورو از کانال ها اقتصادی، وی را مجبور به استعفا کند تا با کمترین هزینه سیاسی ممکن راه برای به قدرت رسیدن مهره دست نشانده واشنگتن هموار شود. با این حال مادورو تاکنون تسلیم فشارهای آمریکا و دیگر کشورهای غربی نشده و تأکید کرده است که از جایگاه قانونی خود کنار نخواهد رفت.

.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5202

به "جان بولتون: مؤسسات مالی در صورت مراوده با دولت مادورو تحریم می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان بولتون: مؤسسات مالی در صورت مراوده با دولت مادورو تحریم می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید