اصفهانیان: در بازی دوستانه تیم امید VAR را امتحان می کنیم، امیدوارم داوران جوان دانش خود را به روز نمایند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس کمیته داوران در حاشیه اختتامیه کلاس داوری فیفا گفت: کمیته و دپارتمان داوران کوشش می نماید که داوران را با علم روز جهان آشنا و امکانات لازم در اختیارشان قرار دهد.

اصفهانیان: در بازی دوستانه تیم امید VAR را امتحان می کنیم، امیدوارم داوران جوان دانش خود را به روز نمایند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فریدون اصفهانیان در اختتامیه دوره MA FIFA داوران فوتبال گفت: در وهله اول باید از زحمات فدراسیون فوتبال و رأس آن مهدی تاج برای توسعه همه جانبه فوتبال تشکر کنم و امیدوارم با همکاری این عزیزان بتوانیم برای رشد و توسعه فوتبال مؤثر باشیم.

رئیس کمیته داوران درباره حضور مدرسان بین المللی فیفا در این دوره اظهار داشت: با توجه به درخواستی که هر سال از فیفا داریم، دوره داوری فوتبال فیفا را برای داوران لیگ برتر و دسته اول زیر 35 سال که توانایی بالایی داشتند، برگزار کردیم. آنچه مسلم است با برگزاری این کلاس ها می توانیم سطح علمی داوران را بالا ببریم و در آینده داوران قوی تری در مسابقات بین المللی داشته باشیم. هدف اصلی ما این است که در مسابقات آسیایی و حتی جهانی از داوران ایرانی بیشتر استفاده گردد.

وی اضافه کرد: همچنین پنج مدرس و ناظر داوری ما در این کلاس حضور داشتند تا علم تدریس خود را افزایش دهند. بدون شک این کلاس برای جامعه داوری ما مفید بود. امیدوارم داوران جوان از تجربیات مدرسان این کلاس به نحو احسن استفاده نموده باشند و فوتبال و دانش داوری خود را به روز نمایند.

اصفهانیان درباره راه اندازی سیستم VAR گفت: در روز دوم کلاس که داوران تست های آمادگی جسمانی خود را در استادیوم دستگردی زیر نظر مانیام برگزار می کردند، سیستم ویدئو چک را آزمایش کردیم. البته هنوز نواقصی وجود دارد که باید آنها را رفع کنیم. قصد داریم در اولین اردوی تیم های ملی در مرکز ملی فوتبال در یک بازی دوستانه تیم امید یا نوجوانان این سیستم را امتحان کنیم.

وی اضافه کرد: آنچه مسلم است داوران و یاری داوران باید آموزش های لازم در این مقوله را ببیند. معتقدم اگر همه دست به دست دهیم می توانیم در نیم فصل دوم از سیستم ویدئو چک استفاده کنیم.

اصفهانیان در ادامه درباره اینکه پس از برگزاری این کلاس چقدر داوری ما رشد خواهد داشت و اشتباهات کمتر خواهد شد، گفت: انتظارات ما باید معقول باشد، اما برگزاری هر دوره آموزشی باعث رشد و پیشرفت آن رشته ورزشی می گردد. کمیته و دپارتمان داوران کوشش می نمایند که داوران را با علم روز جهان آشنا شوند و امکانات لازم در اختیارشان قرار گیرد.

رئیس کمیته داوران در خاتمه تأکید کرد: امیدوارم میزبان خوبی برای محمدصالح سوبخیدن، مدرس دانش داوری و گانسان مانیام، مدرس آمادگی جسمانی که از مدرسان خوب فیفا هستند، بوده باشیم.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3402

به "اصفهانیان: در بازی دوستانه تیم امید VAR را امتحان می کنیم، امیدوارم داوران جوان دانش خود را به روز نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهانیان: در بازی دوستانه تیم امید VAR را امتحان می کنیم، امیدوارم داوران جوان دانش خود را به روز نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید