از پیازا پلازا تا مشروط شدن صادرات دارو

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نسخه ای شفابخش برای سکته مغزی، پیش بینی ایران پربارش در پاییز 97، ممنوعیت صادرات دارو و تجهیزات پزشکی، ماجرای افغانی کشی ها، توقف فرآیند انتخاب شهردار تهران، پیازا و پلازا در مدیریت های شهری مهمترین اخبار اداره اجتماعی خبرنگاران در روز شنبه (12 آبان ماه) است.

از پیازا پلازا تا مشروط شدن صادرات دارو

به گزارش خبرنگاران، اداره اخبار اجتماعی خبرنگاران، امروز (شنبه 12 آبان)، 56 خبر و گزارش منتشر نموده است که برخی از مهمترین آن ها به همراه تیتر و لینک در زیر می آید:

نسخه ای شفابخش برای دومین علت مرگ ایرانیان

سکته مغزی دومین علت مرگ و اولین عامل ناتوان نماینده افراد بالغ کشور است و برآورد می شود سالانه نزدیک به 200 هزار مورد سکته مغزی در کشورمان رخ دهد این درحالیست که سکته مغزی همچون سایر بیماری های غیرواگیر قابل پیشگیری است و می توان با تغییر سبک زندگی، روی آوردن به تغذیه سالم و... از دام آن گریخت. بر همین اساس درمان سکته های حاد مغزی در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با عنوان برنامه کشوری 724 در 54 مرکز درمانی دانشگاهی کلید خورد.

مسعود مهرپور- فوق تخصص عروق مغزی و دبیر برنامه کشوری درمان سکته های حاد مغزی 724- درباره روند شکل گیری، اجرا و چالش های پیش روی این برنامه با بیان اینکه کُدی تحت عنوان کد سما به عنوان مشخصه سکته های حاد مغزی ایجاد شده است، می گوید: با فعال شدن این کد بیماران سکته مغزی مستقیما به بیمارستان هایی که امکانات درمان سکته مغزی را دارند، منتقل می شوند تا زمان را برای درمان آنها از دست ندهیم. در حال حاضر در تهران هشت مرکز بیمارستانی دانشگاهی در نقاط مختلف شهر پیش بینی نموده ایم و همچنین اعلام کردیم که در استان ها هم حداقل یک بیمارستان اصلی این امکانات را داشته باشد به طوری که حدود 54 مرکز در کشور برای درمان سکته های حاد مغزی اقدام می نمایند و خوشبختانه بسیاری از استان ها هم تعداد بیمارستان هایشان را افزایش داده اند.

کاهش قیمت یک داروی پرمصرف بیماران پیوند کلیه

داریوش آرمان - مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی - در گفت وگو با خبرنگاران از کاهش قیمت یک داروی پرمصرف بیماران پیوند کلیه اطلاع داد و گفت: امیدواریم شرکت زهراوی که تولیدنماینده داروی سل سپت است نیز قیمت پایه دارویش را پایین آورد.

وی ادامه داد: خبر خوشی برای بیماران پیوند کلیه داریم و آن این است که بعد از رایزنی های انجمن حمایت از بیمارن کلیوی با مسوولان وزارت بهداشت و دستوری که وزیر بهداشت داد، قیمت یکی از داروهای پرمصرف پیوند کلیه به نام مایفورتیک طبق قولی که به ما داده شده از این هفته و طی یکی - دو روز آینده عملیاتی می شود به قیمت قبل بازمی شود. این دارو مشابه داروی سِل سِپت است و یک برند بسیار معتبر در دنیاست. قیمت این دارو برای بیماران حدود 1000 تومان افزایش پیدا نموده بود که در حال حاضر با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته قرار شد از این هفته قیمت دارو کاهش یابد.

صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ممنوع شد

کیانوش دنیاپور- سخنگوی سازمان غذا و دارو - در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: صادرات هر نوع دارو و تجهیزات پزشکی بدون دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو ممنوع شد.

وی تاکید نمود: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و تخصیص ارز دولتی به حوزه مواد اولیه دارو و تجهیزات ضروری پزشکی هر گونه صادرات در این حوزه ها منوط به دریافت مجوز اداره کل مربوطه از سازمان غذا و دارو است.

پاییز ایران پربارش پیش بینی شد

ایمان بابائیان - رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی - در گفت وگو با خبرنگاران گفت: بارش های کشور در پاییز امسال نسبت به میانگین بلندمدت بیشتر است.

وی اضافه نمود: در پاییز امسال افزایش بارش در دو سوم شمالی کشور به ویژه در استان های حاشیه زاگرس مرکزی و شمالی، شمال غرب، شمال شرق و استان های ساحلی خزر نسبت به سایر نواحی آشکارتر خواهد بود.

امسال به جای تعطیلی مدارس، فعالیت های آلاینده را متوقف می کنیم

کیومرث کلانتری - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران - در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه امسال 72 ساعت قبل از اضطراری شدن آلودگی هوا اقدامات کنترلی را آغاز می کنیم، گفت: قصد داریم در شش ماه دوم سال جاری به جای تعطیلی مدارس، فعالیت های آلاینده را متوقف کنیم و کمتر دنبال متوقف کردن امور روزمره شهروندان و دانش آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امسال برای برطرف معضل آلودگی هوا در تهران، شهرداری و محیط زیست همکاری خوبی با یکدیگر دارند، اظهار کرد: بازسازی و توسعه ایستگاه های سنجش آلایندگی تهران در دستور کار قرار گرفته است. بخشی از ایستگاه های سنجش آلایندگی باید تعمیر و مجهز شوند و در برخی شهرستان های استان تهران ضروری است که ایستگاه های جدیدی ایجاد کنیم.

پیازا، پلازا چیست؟

واژه اسپانیایی پلازا به محلی اطلاق می شود که ضمن غلبه عنصر پیاده بر سواره، محلی برای گردهمایی، دیدارهای روزمره، تعاملات اجتماعی و برگزاری مراسم و آیین ها فرهنگی و مذهبی و یا به نوعی پاتوق باشد. واژه ای که بنابر نظر کارشناسان همان میدان در فرهنگ وادبیات فارسی است و بایستی به جای بازی با واژگان به ماهیت موضوع توجه شود. چندی پیش رییس کمیته معماری شورای شهر تهران در یکی از جلسات شورای شهر گفته بود که توسعه پلازاهای شهر تهران چندان در لایحه برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران مورد توجه قرار نگرفته است و جای خالی پلازاهای شهری در این لایحه احساس می شود.

احسان رنجبر-عضو هیئت علمی گروه شهرسازی دانشگاه تربیت مدرس تهران - در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه واژه پلازا در ادبیات شهرداری تهران از زمان پروژه میدان ولیعصر به صورت جدی سر زبان ها افتاد، اظهارکرد: استفاده از واژه پلازا در این پروژه ناآگاهانه انجام شد چرا که معادل فارسی پلازا در فرهنگ ایرانی همان میدان و میدانچه است. در نتیجه محصول شکل گرفته در میدان ولیعصر نه پلازای غربی است نه میدانچه ایرانی. کلمه پلازا ریشه اسپانیایی دارد و مکانی است برای جمع شدن، گردهمایی، دیدارهای روزمره و تعاملات اجتماعی. ماهیت این فضا سکون است یعنی جایی برای درنگ و نشستن.

این عضو هیات علمی دانشگاه پیدایش پلازا را همزمان با نخستین دوره های تاریخ شهرنشینی دانست و گفت: نمونه های مرجع و شاخص پلازاهای اروپایی در قرون وسطی شکل گرفته و بعد از آن در دوره های بعدی چون رنسانس و ...تکامل یافته است و بنا بر ادبیات و فرهنگ آن شهر، نامی بر روی آن گذاشته شد به طوری که در اسپانیا پلازا، در ایتالیا پیازا و در ادبیات ما نیز میدان و میدانچه است و از مصادیق شاخص این فضاها در سه کشور ایران، ایتالیا و اسپانیا می توان به پیازا کامپو در سیه نا ایتالیا (Piazza del Campo)، پلازا مایور در مادرید اسپانیا(Plaza Mayor) و میدان نقش دنیا در ایران اشاره نمود.

توقف فرآیند انتخاب شهردار تهران در شورای شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از توقف فرایند انتخاب شهردار تهران در شورا تا زمان معین تکلیف طرح استفساریه مستثنی شدن شهرداران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی اطلاع داد.

پس از اینکه سازمان اداری و استخدامی کشوری روز گذشته در نامه ای خطاب به محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران از 28 کاندیدای شهرداری تهران که اعضای شورای شهر انتخاب نموده بودند 12 تن را واجد شرایط شغلی و غیر بازنشسته برای شهرداری دانستند امروز صبح شنبه اعضای شورا در جلسه هم اندیشی قرار است از این 12 نفر 5 نفر را به عنوان کاندیدای شهرداری تهران معرفی نمایند که علی اعطا - سخنگوی شورای شهر تهران - پس از این جلسه در جمع خبرنگاران حاضر شد و از توقف فرایند انتخاب شهردار تهران اطلاع داد.

وی ادامه داد: طبق برنامه زمان بندی که پیش از این اعلام شده بود مقرر شده بود که امروز پنج نفری که قرار است به عنوان کاندیدای شهرداری تهران به صحن بیایند و برنامه هایشان را ارائه نمایند، معرفی کنیم اما ظرف سه روز گذشته پیشنهادی از سوی برخی اعضا ارائه شد که موجب تعویق این فرایند شد.

تمدید 3ماهه قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری

مهدی ریاحی فر - مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ - در نشستی خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری برای سه ماه و آموزش و پرورش برای یک ماه قراردادشان را تمدید نموده اند، گفت: اگر این دو نهاد بخواهند بیمه تکمیلی خود را صندوقی ادامه دهند فقط ما هستیم و با ما می توانند عقد قرارداد نمایند اما اگر بخواهند وارد امر بیمه گری شوند باید مناقصه انجام شود.

وی با بیان اینکه آتیه سازان حافظ صد در صد متعلق به سازمان بیمه سلامت است و به موجب مصوبه هیئت وزیران در سال 82 جزو شرکت های مادرتخصصی بیمه سلامت شناخته شد گفت: طبق ماده 6 بیمه خدمات همگانی گفته شده همه شرکت های بیمه مجاز هستند در امور بیمه درمانی مکمل و مضاعف مشارکت و مداخله نمایند.

قانون منع به کارگیری بازنشستگان صراحتی در به کارگیری جوانان ندارد

محمدمهدی تندگویان - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان- در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان صراحتی در به کارگیری جوانان ندارد اما هدف قانونگذار ایجاد تحولی در این حوزه بوده است، گفت: اگر قرار باشد فردی که سال ها در منصبی دولتی مشغول به کار بوده است اما هنوز بازنشسته نشده را جایگزین فردی با شرایط سنی مشابه کنیم، تحولی رخ نخواهد داد.

وی اضافه نمود: با این شیوه جایگزینی، به طوری که جوانان در پست های اجرایی قرار نگیرند دیگر نیازی به وضع قانون جدید نداشتیم. بنابراین انتظار داریم افرادی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند یا در مدت کمی به این سن می رسند را جایگزین افراد بازنشسته فعلی ننمایند. در حال حاضر نه درشهرداری، نه استانداران بازنشسته و نه حتی چهار وزیری که تغییر کردند اراده ای برای به کارگیری جوانان دیده نمی شود این درحالیست که انتظار داشتیم دولت با رویکرد جوانگرایی افرادی مانند آقای جهرمی را به عنوان وزرای جدید معرفی نمایند.

احیای سازمان سمپاد تا سال آینده

فاطمه مهاجرانی - رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان - در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به تصویب کامل اساسنامه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت که خوش بین هستیم سال بعد سازمان سمپاد احیا شود.

وی درباره احیای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اظهار کرد: بخشی از اساسنامه سازمان قبل از سفر رئیس جمهوری به نیویورک تصویب شده بود و مابقی نیز در جلسه 20 مهر ماه به تصویب رسید و به این ترتیب در دوجلسه اساسنامه سازمان سمپاد به طور کامل تصویب شد و به این معناست که سازمان سمپاد احیا خواهد شد.

ارسال پیامک پرداخت وجه به اولیای دانش آموزان

منصور مجاوری - مشاور وزیر آموزش و پرورش - در مراسم افتتاح سامانه حساب یکپارچه مدارس از استقرار حساب یکپارچه در 85 هزار مدرسه تا سرانجام آبان اطلاع داد و گفت: اگر ولی دانش آموز به مدرسه برود و بابت هر هزینه فوق برنامه مبلغی بپردازد، کد شناسه خاصی به آن تعلق می گیرد و کاملا قابل رهگیری است و به محض واریز مبالغ، پیامکی برای اولیاء ارسال می شود.

وی با بیان اینکه سامانه حساب یکپارچه مدارس به علت شفاف سازی منابع مالی عظیمی که وارد مدارس می شود طراحی شده است،گفت: به این ترتیب هم سرانه های دولتی و هم واریزی های والدین مشمول حساب یکپارچه می شوند.

محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی راهپیمایی 13 آبان

با توجه به اینکه از ساعت 10 تا 12 فردا، مراسم راهپیمایی سیزدهم آبان در مقابل لانه جاسوسی برگزار می شود، تمهیدات ترافیکی برای این مراسم در نظر گرفته شده است و عوامل پلیس هدایت و رانندگی تهران بزرگ از ساعت 6 صبح تا پایان مراسم راهپیمایی و عادی شدن وضعیت ترافیکی در کلیه معابر پیرامون مسیرهای راهپیمایی و معابر منتهی به سفارت سابق آمریکا حضور دارند و نسبت به تسهیل عبور و مرور و جلوگیری از انسداد معابر در محدوده اجرای مراسم اقدام می نمایند.

پلیس راهور تهران محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی ویژه راهپیمایی 13 آبان روز دانش آموز را تشریح کرد. بر این اساس در اطراف لانه جاسوسی محدودیت تردد وجود دارد که از ساعت 8 صبح فردا (13 آبان) اعمال می شود و طول خیابان طالقانی از سپهبد قرنی تا مفتح، طول خیابان ایران شهر از مقابل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به سمت جنوب، طول خیابان موسوی از تقاطع سمیه به سمت شمال، طول خیابان طالقانی از حافظ به سمت شرق و بهار به سمت غرب، خیابان سپهبد قرنی از میدان فردوسی به سمت شمال، خیابان نجات اللهی (ویلا) از انقلاب به سمت شمال و خیابان ایران شهر از کریم خان به سمت جنوب مشمول این محدودیت می شوند.

فهرست پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی خبرنگاران به توضیح زیر است:

پاییز ایران پربارش پیش بینی شد

صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ممنوع شد

توقف فرآیند انتخاب شهردار تهران در شورای شهر

افتتاح پل سبز زندگی و زیرگذر گیشا تا مهر 98

نسخه ای شفابخش برای دومین علت مرگ ایرانیان

محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی راهپیمایی 13 آبان

با توجه به اینکه از ساعت 10 تا 12 فردا، مراسم راهپیمایی سیزدهم آبان در مقابل لانه جاسوسی برگزار می شود، تمهیدات ترافیکی برای این مراسم در نظر گرفته شده است و عوامل پلیس هدایت و رانندگی تهران بزرگ از ساعت 6 صبح تا پایان مراسم راهپیمایی و عادی شدن وضعیت ترافیکی در کلیه معابر پیرامون مسیرهای راهپیمایی و معابر منتهی به سفارت سابق آمریکا حضور دارند و نسبت به تسهیل عبور و مرور و جلوگیری از انسداد معابر در محدوده اجرای مراسم اقدام می نمایند.

پلیس راهور تهران محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی ویژه راهپیمایی 13 آبان روز دانش آموز را تشریح کرد. بر این اساس در اطراف لانه جاسوسی محدودیت تردد وجود دارد که از ساعت 8 صبح فردا (13 آبان) اعمال می شود و طول خیابان طالقانی از سپهبد قرنی تا مفتح، طول خیابان ایران شهر از مقابل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به سمت جنوب، طول خیابان موسوی از تقاطع سمیه به سمت شمال، طول خیابان طالقانی از حافظ به سمت شرق و بهار به سمت غرب، خیابان سپهبد قرنی از میدان فردوسی به سمت شمال، خیابان نجات اللهی (ویلا) از انقلاب به سمت شمال و خیابان ایران شهر از کریم خان به سمت جنوب مشمول این محدودیت می شوند.

فهرست پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی خبرنگاران به توضیح زیر است:

پاییز ایران پربارش پیش بینی شد

صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ممنوع شد

توقف فرآیند انتخاب شهردار تهران در شورای شهر

افتتاح پل سبز زندگی و زیرگذر گیشا تا مهر 98

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2162

به "از پیازا پلازا تا مشروط شدن صادرات دارو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از پیازا پلازا تا مشروط شدن صادرات دارو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید