آن روزها این روزها؛ جوانانی که نشان دادند هیچ چیز مانع راهشان نیست، ساخت محصولاتی که یک سر و گردن بالاتر از نمونه خارجی هستند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، جوانان ایرانی در شرکت های دانش بنیان پیروز به فراوری بسیاری از محصولات برای بار اول در کشور شده اند.

آن روزها این روزها؛ جوانانی که نشان دادند هیچ چیز مانع راهشان نیست، ساخت محصولاتی که یک سر و گردن بالاتر از نمونه خارجی هستند

به گزارش خبرنگار ؛ جوانانمان در دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان پیروز به فراوری محصولات بسیار خوبی برای اولین بار در کشور شده اند، محصولاتی که سبب پیشرفت کشور و روشن شدن افق های پیش روی می گردد.

شرکت های دانش بنیانی که امروز از مرز 3 هزار عدد گذشته اند توانسته اند رشد پیشرفت بسیاری را برای ایران به بار بیاورند و در دل همین شرکت ها محصولات هایت ساخته می شوند.

احمد رشید یکی از محققان کشورمان پیروز به فراوری محصولات هایتک برای اولین بار در کشور و در شرکت دانش بنیان خود شده است.

فراوری سارقگیر هوشمند برای اولین بار در کشور

یکی از مهمترین اختراعاتی که سال گذشته توسط این شرکت دانش بنیان فراوری شد سارق گیر هوشمند خودرو بود که قبل از آن در کشور وجود نداشت.

این مخترع کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ؛ درباره محصولی که پیروز به فراوری آن شده است گفت: در گذشته این محصول به صورت عمومی در بازار وجود داشت اما شرکت دانش بنیان ما به صورت جدید و با ویژگی های بیشتر پیروز به فراوری آن شده است.

مدیر این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه طراحی بومی شرکت خودمان را روی این سارق گیر قرار داده ایم، اظهار کرد: هنگامی که اتفاق ناگواری برای خودرو پیش آید این سارقگیر به صاحب خود و از طریق تلفن همراه هشدار می دهد؛ این هشدارر روی تلفن همراه نمایان می گردد و از طریق پیغام کوتاه هشدار می دهد که برای خودرو مسئله ای همچون سرقت پیش آمده است.

سنسورهای مختلفی که وضعیت خودرو را ارزیابی می نمایند

رشید با بیان اینکه در این سارق گیر سنسور های مختلفی وجود دارد گفت: از طریق هشداری که روی تلفن همراه نمایش داده می گردد می توان متوجه شد که کدام یک از سنسور ها فعال شده اند، برای مثال هر یک از مسائل خودرو دارای سنسور مخصوص به خود هستند و به یاری این سنسور ها می توان تشخیص داد که آیا خودرو حرکت نموده یا به سرقت رفته است.

وی ادامه داد: از جمله ویژگی های این سارق گیر می توان به قابلیت کنترل از راه دور آن اشاره نمود؛ از طریق تنظیمات مختلف امنیت خانواده در هنگام حرکت ماشین با سرعت بالا را می توان تضمین کرد، همچنین سارقگیر این توانایی را دارد که برای خودرو محدوده جغرافیایی مخصوصی را تعیین کند و بر این اساس هنگامی که خودرو از محدوده تعیین شده خارج شد سریعا به صاحب اصلی خود خبر می دهد.

مدیر این شرکت دانش بنیان ادامه داد: بعضی مواقع پیش می آید که خودرو هنگام شب تصادف می نماید و هیچ یک از اعضای خانواده از آن خبر ندارند اما از طریق این سارق گیرهوشمند می توان موقعیت جغرافیایی خودرو را تشخیص و جهت یابی درست را انجام داد.

ساخت این سارق گیر هوشمند و بومی سازی آن در شرکت دانش بنیان یکی از آرزو هایی بود که در گذشته خواستار تحقق آن بودیم اما امروز در شرکت های دانش بنیان و با کیفیت بسیار بهتر از نمونه خارجی خود فراوری شده اند.

دستگاهی که ایران را خودکفا کرد

این شرکت دانش بنیان همچنین پیروز به فراوری دستگاه تصحیح نماینده حجم الکترونیکی گاز شده است، از این دستگاه در شرکت ملی گاز استفاده می گردد.

در گذشته برای استفاده از این دستگاه مجبور بودیم پول زیادی را خرج نموده و از دیگر کشورهای دنیا آن هارا خریداری کنیم اما اکنون با نصف قیمت نمونه خارجی خودمان در شرکت های دانش بنیان داخلی آن را فراوری می کنیم.

رشید درباره دستگاه تصحیح نماینده حجم الکترونیکی گاز گفت: این دستگاه در داخل فراوری و پیروز به کسب تمام استاندارد های اروپا شده است و هزار عدد آن به شرکت های گاز سراسر کشور فروخته شده اند.

مدیر این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این دستگاه در ایستگاه های های پر فشار و توربینی نصب می گردد اظهار کرد: رقم دقیق حجم استفاده از گاز را تنها به یاری این دستگاه می توان تشخیص داد و هنگامی که مامور گاز می خواهد رقم صحیح مصرف مشترکان را قراعت کند باید از دستگاه ایرانی استفاده کند.

همت جوانان زمینه ساز ساخت محصولات هایتک ایرانی

این دو دستگاه نمونه هایی پیروز هستند که در داخل شرکت های دانش بنیان فراوری شده اند؛ دستگاه هایی که تا قبل از این نمونه داخلی نداشتند و برای خرید آنها باید پول زیادی خرج می شد تا از کشورهای دیگر آنها را تامین می کردیک به یاری شرکت های دانش بنیان به همت جوانان بسیاری از محصولاتی که داشتنشان آرزویمان بود در داخل کشور فراوری می شوند.

علاوه بر این محصول محصولات بسیار دیگری هستند آنها هم در شرکت های دانش بنیان ساخته می گردد جوانان نشان دادند که برای ساخت محصولات هیچ محدودیتی ندارند و دانش از دیگر مخترعان دنیا بسیار بیشتر است.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3772

به "آن روزها این روزها؛ جوانانی که نشان دادند هیچ چیز مانع راهشان نیست، ساخت محصولاتی که یک سر و گردن بالاتر از نمونه خارجی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آن روزها این روزها؛ جوانانی که نشان دادند هیچ چیز مانع راهشان نیست، ساخت محصولاتی که یک سر و گردن بالاتر از نمونه خارجی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید