4 مرورگر اندروید که از افزونه پشتیبانی می نمایند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سال هاست مرورگرهای مختلف در کامپیوترها از افزونه های متنوع و جذابی پشتیبانی می نمایند که همین افزونه ها، جذابیت مرورگرها را دوچندان نموده اند. خوشبختانه در اندروید، چند مرورگر وجود دارد که از تعدادی از افزونه ها پشتیبانی می نمایند. متاسفانه گوگل کروم با اینکه با اختلاف زیادی محبوب ترین مرورگر در اندروید است، ولی از این مشخصه بهره نمی برد. بنابراین اگر این قابلیت اهمیت زیادی برای شما دارد، باید به سراغ گزینه های دیگری بروید و در ادامه 4 مرورگر اندروید را معرفی می کنیم که از افزونه پشتیبانی می نمایند.

4 مرورگر اندروید که از افزونه پشتیبانی می نمایند

فایرفاکس

اگر به موتور رندر Chromium برای مرورگر علاقه ای ندارید، می توانید از نسخه اندروید فایرفاکس بهره ببرید که بدون شک حرف زیادی برای گفتن دارد. این مرورگر هم سرعت بالایی دارد، هم از امنیت خوبی بهره می برد و ضمناً امکانات زیادی برای شخصی سازی در اختیار کاربران قرار می دهد. یکی از این مشخصه های بسیار کاربردی، پشتیبانی آن از تعدادی افزونه است.

در این مرورگر می توانید به راحتی افزونه های ارائه شده برای نسخه اندروید را پیدا و آن ها را نصب کنید. طبیعتا مانند نسخه دسکتاپ به هزاران افزونه مختلف دسترسی ندارید ولی تعدادی از مهم ترین افزونه ها برای نسخه اندروید این مرورگر ارائه شده که مثلا می توانیم به uBlock Origin، Dark Reader، Ghostery, Bitwarden، Tampermonkey و Privacy Badger اشاره کنیم.

سامسونگ اینترنت

بسیاری از کاربران از مرورگرهای پیش فرضی که سازندگان گوشی های هوشمند ارائه می دهند، استفاده نمی نمایند زیرا فکر می نمایند این مرورگرها کیفیت بالایی ندارند. اگرچه این موضوع برای بعضی شرکت ها حقیقت دارد، اما باید بگوییم که سامسونگ اینترنت واقعا یک مرورگر عالی برای گوشی های اندرویدی است. این مرورگر را می توانید به راحتی روی انواع گوشی های مبتنی بر اندروید نصب کنید و صرفا برای گوشی های سامسونگ ارائه نشده است.

اما از سوی دیگر، اگر می خواهید برای این مرورگر از افزونه بهره ببرید، بسیاری از این افزونه ها در گلکسی استور قرار گرفته است که فقط می توانید از آن در گوشی های سامسونگ بهره ببرید. بنابراین اگر گوشی سامسونگ در اختیار ندارید و مرورگر سامسونگ اینترنت را نصب کنید، از بین افزونه ها فقط می توانید از یک افزونه مربوط به مسدود کردن تبلیغات بهره ببرید.

Kiwi Browser

یکی دیگر از مرورگر های اندروید که از افزونه پشتیبانی می نماید، Kiwi Browser است که کاربران محدود ولی پروپاقرصی دارد. این مرورگر امکانات زیادی برای شخصی سازی ارائه می دهد و بنابراین کاربرانی که دوست دارند امکانات مرورگر را با توجه به نیازها و اولویت های خود تغییر دهند، علاقه زیادی به استفاده از آن نشان می دهند. یکی از این امکانات هم طبیعتا پشتیبانی از افزونه است.

یکی از مهم ترین مزایای Kiwi Browser نسبت به دیگر مرورگرهای اندروید این است که از تعداد زیادی از افزونه های ارائه شده برای نسخه دسکتاپ کروم پشتیبانی می نماید. مدت ها قبل آپدیت های زیادی برای این مرورگر ارائه نمی شد ولی حالا دیگر شاهد این مشکل نیستیم و مرتبا آپدیت های مفیدی برای آن منتشر می گردد. بنابراین اگر اهل استفاده از افزونه های کروم هستید، پس بهتر است در گوشی اندرویدی خود این افزونه را نصب کنید.

Lemur Browser

در نهایت باید مرورگر Lemur Browser را برای اندروید معرفی کنیم که در کل از نظر قابلیت های مختلف، شباهت بسیار زیادی به Kiwi Browser دارد و می توانید برای آن از افزونه های نسخه دسکتاپ کروم و مرورگر اج بهره ببرید. می توانید به وسیله فایل های crx، بدون مراجعه به استور مربوط به افزونه ها، آن ها را نصب کنید و از سوی دیگر قادر به مراجعه به وب استور کروم و اج هم برای این کار هستید. در کل این مرورگر و Kiwi Browser هر دو برای بهره گیری از طیف وسیعی از افزونه ها، گزینه بسیار مناسبی هستند.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 شهریور 1402 بروزرسانی: 11 شهریور 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 90508

به "4 مرورگر اندروید که از افزونه پشتیبانی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 مرورگر اندروید که از افزونه پشتیبانی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید