یک سیاهپوست دیگر قربانی خشونت پلیس شد ، موج جدید خشم رنگین&zwnjپوستان آمریکا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرگزاری رویترز از تجمعات اعتراضی و فریاد عدالتخواهی در کلمبوس مرکز ایالت اوهایو در پی کشته شدن یک جوان سیاه پوست به دست یک افسر پلیس خبر داد.

یک سیاهپوست دیگر قربانی خشونت پلیس شد ، موج جدید خشم رنگین&zwnjپوستان آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، صد ها معترض با تجمع در کلمبوس مرکز ایالت اوهایو خواهان برقراری عدالت و شفاف سازی در مورد مرد جوان سیاه پوستی شدند که توسط معاون کلانتری این شهر به قتل رسید.

در ویدئو هایی که از این تجمع اعتراضی دست به دست می شود جمعیت، شعار هایی در مورد عدالت، صلح و نژادپرستی پلیس سر می دادند.

این اعتراضات یک هفته پس از آن رخ داد که کیسی کریستوفر گودسون Casey Christopher Goodson مرد جوان سیاه پوست 23 ساله توسط معاون کلانتری کشته شد. معاون کلانتر که گفته می شود در جریان تعقیب یک فرد فراری در محله نورث لند به گودسون شلیک کرده، مسبب قتل وی است.

طبق گفته مقامات پلیس اوهایو، هنگامی که گودسون از دستور معاون کلانتر برای انداختن اسلحه امتناع ورزیده، هدف شلیک قرار گرفته است.

اما خانواده گودسون گفته اند که پسرشان از فروشگاه مواد غذایی برمی گشته و هنگامی که قصد ورود به خانه خود را داشته از پشت هدف گلوله قرار گرفته است. آن ها گفتند که وی اجازه حمل سلاح را داشته است. در گزارش پزشکی قانونی نیز گفته شده که گودسون چندین بار هدف اصابت گلوله قرار گرفته است.

مادر گودسون روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت: من خواهان عدالت هستم و این همان چیزی است که من دنبالش هستم.

همزمان برخی رسانه های آمریکا از جمله شبکه خبری سی بی اس نیوز اعلام کرده اند که گودسون پیش از قتل با اسلحه، معاون کلانتر را هدف گرفته بود.

قتل این جوان سیاه پوست موج دیگری از اعتراضات را نسبت به بی عدالتی نژادی و بی رحمی نیروی علیه پلیس آمریکا برانگیخته است. در ماه ژوئن (خرداد) و در پی قتل جورج فلوید توسط پلیس مینیاپولیس، جنبش جان سیاهان اهمیت دارد به راه افتاد و سبب اعتراضات گسترده ای در آمریکا شد و موجی از خشم را نسبت به نابرابری های نژادی در این کشور به راه انداخت.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 46946

به "یک سیاهپوست دیگر قربانی خشونت پلیس شد ، موج جدید خشم رنگین&zwnjپوستان آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سیاهپوست دیگر قربانی خشونت پلیس شد ، موج جدید خشم رنگین&zwnjپوستان آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید