کیفیت بالای آب در گیلان، فاز دوم تصفیه خانه سنگر افتتاح می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، بعدازظهر دوشنبه جلسه شورای اداری گیلان در سالن غدیر استانداری گیلان با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو برگزار گردید.

کیفیت بالای آب در گیلان، فاز دوم تصفیه خانه سنگر افتتاح می گردد

مدیر عامل آب و فاضلاب کشور در این جلسه با اشاره به وضعیت خوب شاخص ها در حوزه آب و فاضلاب، اظهار کرد: برای ارتقای کیفیت آب استان گیلان در حال حاضر 27 آزمایشگاه شهری و 15 آزمایشگاه روستایی در حال فعالیت و پایش کیفیت آب هستند.

حمیدرضا جانباز با بیان اینکه به طور روزانه کیفیت آب در وزارت بهداشت مورد آنالیز قرار می گیرد، اضافه کرد: به مردم اطمینان می دهیم که آب کشور از کیفیت بسیاری خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام گردیده در حوزه جمع آوری آب های سطحی در استان گیلان، گفت: تصفیه خانه سنگر نخستین تصفیه خانه آب شهری است که به صورت bot در حال فعالیت است که فاز دوم آن هم به زودی به بهره برداری خواهید رسید.

مدیر عامل آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه موضوع فاضلاب یکی از مواردی بوده که مورد توجه وزارت نیرو است، گفت: در حال برنامه ریزی برای تأمین اعتبارات لازم و فایناس داخلی و خارجی در راستای اجرای پروژه های خوب در گیلان هستیم.

گیلان ظرفیت فراوری 2800 مگاوات برق دارد

در ادامه این جلسه معاون برق و انرژی وزیر نیرو نیز با اشاره به همکاری خوب وزارت نیرو، استانداران و مشترکین برق، اظهار کرد: تاکنون 2 هزار مگاوات در بخش مصرف برق صرفه جویی داشته ایم.

همایون حائری به وضعیت حوزه برق در استان گیلان نیز اشاره نمود و اضافه کرد: در این زمینه منابع خوبی برای فراوری برق استان گیلان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در استان گیلان ظرفیت فراوری دو هزار و 800 مگاوات برق وجود دارد، توضیح داد: باید در کنار استفاده از تسهیلات و فایناس از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه ها استفاده گردد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با تأکید برضرورت مدیریت صحیح از سوی شرکت های توزیع برق در سراسر کشور، ادامه داد: صرفه جویی در فراوری برق یکی از مهم ترین اولویت های وزارت نیرو است.

وی به فرسودگی و قدیمی بودن شبکه توزیع برق استان گیلان نیز اشاره نمود و یادآورشد: در این حوزه نیازمند سرمایه گذاری مناسب هستیم.

اجرای 14 پروژه در حوزه سدسازی در گیلان مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در ادامه این جلسه با بیان اینکه گیلان تنها استان کشور است که 14 سد در آن در حال انجام است، اظهار کرد: از این تعداد 10 سد لاستیکی و مابقی در قالب سدهای بزرگ هستند.

کاظم لطفی با اشاره به سد پلرود با پیشرفت فیزیکی 61 درصد و سد دیورش با پیشرفت 20 درصد، اضافه کرد: از 14 سد در حال انجام تا پایاپ امسال 9 سد مورد بهره برداری قرار می گیرد.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 492

به "کیفیت بالای آب در گیلان، فاز دوم تصفیه خانه سنگر افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت بالای آب در گیلان، فاز دوم تصفیه خانه سنگر افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید