چرا باید از خوردن گوشت خوک اجتناب کرد؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، گوشت خوک پر مصرف ترین گوشت در دنیا است و حدود 36 درصد از فراوری گوشت در سراسر دنیا را تشکیل می دهد. به ویژه در آسیای شرقی و جنوب شرقی، اروپا، جنوب صحرای آفریقا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه محبوب است.

چرا باید از خوردن گوشت خوک اجتناب کرد؟

مهم نیست که چگونه در خصوص آن فکر می کنید، خوک ها حیوانات نسبتاً کثیفی هستند. آنها زباله های مزرعه را حذف می نمایند و اغلب به معنای واقعی کلمه هر چیزی را که پیدا نمایند می خورند. این نه تنها شامل حشرات و هر بقایاییست که در اطراف آنها می افتد، بلکه مدفوع خود آنها و بعلاوه لاشه مرده حیوانات بیمار از جمله بچه های خود را نیز شامل می گردد.

فقط دانستن رژیم غذایی خوک می تواند شرح دهد که چرا مصرف گوشت خوک چندان اشتها آور نیست. در حالی که بی خطر بودن ممکن است دلیل معتبری برای نخوردن چیزی باشد یا نباشد، مهم است که قبل از اینکه به نتیجه گیری خود برسید کمی بیشتر در خصوص گوشت خوک بدانید.

بیایید در خصوص این منبع پروتئینی محبوب و در عین حال مشکوک صحبت کنیم.

ارزش غذایی

یک وعده سه اونس گوشت خوک پخته شده (حدود 85 گرم) تقریباً حاوی موارد زیر است:

  • کالری: 252
  • چربی کل: 17.7 گرم
  • چربی اشباع شده: 6.6 گرم
  • چربی اشباع نشده: 1.6 گرم
  • چربی تک غیر اشباع: 7.9 گرم
  • چربی ترانس: 0 گرم
  • پروتئین: 21.8 گرم
  • سدیم: 62 میلی گرم (2.7٪ از احتیاج روزانه توصیه شده)
  • سلنیوم: 30.1 میکروگرم (55٪ از احتیاج روزانه توصیه شده)
  • تیامین: 0.6 میلی گرم (50٪ از احتیاج روزانه توصیه شده)
  • روی: 2.7 میلی گرم (25٪ از احتیاج روزانه توصیه شده)
  • نیاسین: 3.6 میلی گرم (23٪ از احتیاج روزانه توصیه شده)
  • ویتامین B12: حدود 0.5 میکروگرم (21٪ از احتیاج روزانه توصیه شده)
  • ویتامین B6: حدود 0.3 میلی گرم (18٪ از احتیاج روزانه توصیه شده)
  • ریبوفلاوین: 0.2 میلی گرم (15٪ از احتیاج روزانه توصیه شده)
  • فسفر: 192 میلی گرم (15% از احتیاج روزانه توصیه شده)
  • اسید پانتوتنیک: 0.4 میلی گرم (8٪ از احتیاج روزانه توصیه شده)
  • پتاسیم: 308 میلی گرم (7٪ از احتیاج روزانه توصیه شده)
  • آهن: 1.1 میلی گرم (6% از احتیاج روزانه توصیه شده)
  • منیزیم: 20.4 میلی گرم (5٪ از احتیاج روزانه توصیه شده)

*ارزش روزانه: درصدها بر اساس رژیم غذایی 2000 کالری در روز است.

مزایای بالقوه

1. به عملکرد و رشد سلول یاری می نماید

گوشت خوک مملو از ویتامین های گروه B است و ما می دانیم که ویتامین های B به تبدیل غذا به انرژی یاری می نمایند و برای رشد و عملکرد سلول ها حیاتی هستند. به لطف ویتامین های B، گوشت خوک یک غذای بالقوه تقویت نماینده مغز است زیرا تیامین، نیاسین ریبوفلاوین، B6، B12 و اسید پانتوتنیک همگی به عملکرد شناختی یاری می نمایند.

2. از توده عضلانی محافظت می نماید و به حفظ عضلات یاری می نماید

به عنوان یک غذای پر پروتئین، گوشت خوک می تواند به جلوگیری از سارکوپنی، وضعیتی که در آن بدن عضلات را از دست می دهد، یاری کند. بعلاوه عنوان شده است که برای تسهیل رشد عضلات اسکلتی، ترمیم و بازسازی در طول ریکاوری پس از ورزش. مفید است.

در واقع، یک مطالعه در سال 2022 که در مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی منتشر شد، نشان داد که مصرف گوشت، از جمله گوشت خوک، می تواند یک غذای موثر پس از ورزش باشد که منجر به سنتز پروتئین عضلانی و عملکرد متابولیک مطلوب می گردد.

3. ممکن است عملکرد ورزشی را افزایش دهد

ما می دانیم که پروتئین برای عضلات و عملکرد ورزشی مفید است اما پروتئین تنها دلیلی نیست که این گوشت می تواند هنگام ورزش برای شما مفید باشد. بعلاوه سرشار از تورین، کراتین، بتا آلانین و سایر اسیدهای آمینه است. در بسیاری از مطالعات تعیین شده است که اینها عملکرد ورزشی را افزایش می دهند.

مسائل با گوشت خوک

1. سیستم گوارشی مشکل ساز خوک

دلایلی وجود دارد که گوشت خوک نسبت به بسیاری از حیوانات مزرعه ای همتای خود با سموم اشباع می گردد. دلیل اول مربوط به سیستم گوارش خوک است.

در طول فرآیند گوارش، حیوانات (حتی انسان) از شر سموم اضافی و بعلاوه سایر اجزای غذای خورده شده که می تواند برای سلامتی خطرناک باشد خلاص می شوند. از آنجایی که سیستم گوارش خوک جور دیگری کار می نماید، بسیاری از این سموم در سیستم آن باقی می مانند تا در بافت های چربی بیش از حد کافی و آماده برای مصرف ذخیره شوند.

مشکل دیگر خوک این است که غدد عرق بسیار کمی دارد و به سختی می تواند عرق کند. غدد عرق ابزاری هستند که بدن برای دفع سموم از آن استفاده می نماید. این باعث می گردد که سموم بیشتری در بدن خوک باقی بماند.

هنگامی که گوشت خوک مصرف می کنید، تمام این سموم را نیز دریافت می کنید که از خوک دفع نشده اند. به عنوان مثال، نمونه هایی از خوک ها و فرآورده های گوشت خوک وجود دارد که به موارد زیر آلوده شده اند:

  • اکراتوکسین A
  • سالمونلا
  • فلزات
  • مایکوتوکسین ها
  • سایر شیوع های مرتبط با سموم

در واقع، همه ما باید برای از بین بردن و کاهش قرار گرفتن در معرض سموم، هر کاری که می توانیم انجام دهیم. یکی از راه های حیاتی برای انجام این کار، انتخاب دقیق آنچه می خورید است.

2. افزایش خطر سرطان از بیکن و سایر گوشت های فرآوری شده خوک

به گفته سازمان بهداشت دنیای، گوشت های فرآوری شده مانند ژامبون، بیکن و سوسیس می توانند باعث سرطان شوند. آژانس بین المللی تحقیقات سرطان در واقع گوشت فرآوری شده را به عنوان سرطان زا طبقه بندی می نماید، چیزی که باعث سرطان می گردد. محققان دریافتند که مصرف 50 گرم گوشت فرآوری شده در روز خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 18 درصد افزایش می دهد.

گوشت فرآوری شده به عنوان مواد غذایی مانند ژامبون، بیکن، سوسیس، هات داگ و بعضی از گوشت های اغذیه فروشی در نظر گرفته می گردد. اینها عمدتاً محصولات غذایی مشتق شده از گوشت خوک هستند.

50 گرم چه قدر است؟ این تقریباً به میزان چهار نوار بیکن است.

شاید به این فکر می کنید که فقط دو تکه بیکن را به طور منظم می خورید. طبق این تحقیق، این احتمالاً معادل 9 درصد افزایش احتمال ابتلا به سرطان است.

متأسفانه، گوشت خوک و گوشت فرآوری شده اغلب به وسیله افرادی که از رژیم کتو، رژیم پالئو و بعلاوه رژیم اتکینز استفاده می نمایند، مصرف می گردد. در عوض، آنها باید از گوشت سالم تری مانند گوشت گاو، بره، گاومیش کوهان دار یا مرغ استفاده نمایند.

3. آنفولانزای خوکی در انسان

آنفولانزای خوکی ویروس دیگری است که از خوک به انسان جهش نموده است. ویروس آنفولانزا می تواند مستقیماً از خوک به انسان، از انسان به خوک و از انسان به انسان منتقل گردد. عفونت انسان با ویروس های آنفولانزای خوک ها زمانی بیشتر است که انسان از نظر فیزیکی به خوک های آلوده نزدیک باشد.

طبق گفته های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، H1N1 و H3N2 ویروس های آنفولانزای خوکی هستند که در بین جمعیت خوک های ایالات متحده بومی هستند و این صنعت به طور معمول با آن سروکار دارد. شیوع می تواند در تمام طول سال رخ دهد. H1N1 حداقل از سال 1930 در جمعیت خوک ها مشاهده شده است، در حالی که H3N2 در حدود سال 1998 در ایالات متحده آغاز شد.

آنفولانزای خوکی به وسیله خوردن گوشت خوک به درستی دستکاری شده و آماده شده به مردم قابل انتقال نیست. آماده سازی مناسب به معنای پختن گوشت خوک در دمای داخلی 160 درجه فارنهایت است که قرار است تمام ویروس ها و سایر پاتوژن های غذایی را از بین ببرد.

4. خطرات تریکینوز

آیا می دانستید خوک ها انواع انگل ها را در بدن و گوشت خود حمل می نمایند؟ از بین بردن بعضی از این انگل ها حتی هنگام پخت و پز نیز سخت است. به همین خاطر است که هشدارهای زیادی در خصوص خوردن گوشت خوک نیم پز وجود دارد.

یکی از بزرگترین نگرانی ها در خصوص مصرف گوشت خوک تریکینوزیس یا تریچینلوزیس است. این عفونتی است که انسان از خوردن گوشت خوک نیم پز یا نپخته حاوی لارو کرم تریکینلا به آن مبتلا می گردد. در بعضی کشورها و فرهنگ ها، آنها در واقع گوشت خوک را به صورت خام مصرف می نمایند.

این کرم انگل بسیار رایج در گوشت خوک یافت می گردد. هنگامی که کرم که اغلب در کیست های معده زندگی می نماید، به وسیله اسیدهای معده باز می گردد، لاروهای آن در بدن خوک آزاد می شوند. این کرم های تازه خانه های خود را در ماهیچه های خوک می سازند.

بدن انسان ناآگاه که این گوشت آلوده را مصرف می نماید.

مشابه کاری که این کرم ها با خوک می نمایند، می توانند با انسان نیز انجام دهند. اگر گوشت خوک نیم پز یا خام حاوی انگل می خورید، لارو تریچینلا را نیز می بلعید که در یک کیست محصور شده است.

شیره گوارشی شما کیست را حل می نماید اما این فقط انگل را به داخل بدن شما رها می نماید. سپس لاروها به روده کوچک شما نفوذ می نمایند و در آنجا به کرم های بالغ تبدیل می شوند و جفت می شوند. اگر در این مرحله از تریکینوز هستید، ممکن است درد شکم، اسهال، خستگی، تهوع و استفراغ را تجربه کنید.

متأسفانه، به همین جا ختم نمی گردد. تقریباً یک هفته پس از خوردن گوشت خوک آلوده، کرم های ماده بالغ در داخل بدن شما لاروهایی فراوری می نمایند که وارد جریان خون شما می شوند و در نهایت به داخل ماهیچه یا بافت های دیگر نفوذ می نمایند. هنگامی که این تهاجم به بافت رخ می دهد، علائم تریکینوز عبارتند از:

  • سردرد
  • تب شدید
  • ضعف عمومیلب
  • درد و حساسیت عضلانی
  • چشم صورتی (کانژونکتیویت)
  • حساسیت به نور
  • تورم پلک ها یا صورت

در حالی که هیچ کس به طور خاص تمایلی به مصرف کرم ها ندارد، تریکینوزیس یک بیماری جدی است که شما باید تقریباً هر کاری برای جلوگیری از آن انجام دهید. علائم شکمی می تواند یک تا دو روز پس از عفونت رخ دهد در حالی که علائم اضافی معمولاً دو تا هشت هفته پس از عفونت آغاز می گردد.

طبق گفته کلینیک مایو، شدت علائم معمولاً به تعداد لاروهای مصرف شده در گوشت آلوده بستگی دارد.

CDC پخت کامل گوشت خوک و بعلاوه فریز کردن گوشت خوک را قبل از پختن برای از بین بردن هرگونه کرم توصیه می نماید.

در واقع این نظریه مطرح شده است که تریچینلوز دلیل دقیق مرگ ناگهانی موتزارت در سن 35 سالگی است. یک محقق آمریکایی پس از مطالعه تمام اسناد ثبت شده در روزهای قبل، حین و پس از مرگ موتزارت این نظریه را عنوان نمود.

این تحقیق نشان داد که موتزارت از بسیاری از علائم ذکر شده در بالا رنج می برد و مصرف گوشت خوک را فقط 44 روز قبل از مرگ خود در دفترچه یادداشت خود ثبت نموده است.

5. خوک ها به ویروس ها و انگل های رایج پناه می دهند

خوک ها ویروس ها و انگل های زیادی را با خود حمل می نمایند. چه با تماس مستقیم با آنها در مزارع و چه با خوردن گوشت آنها، خود را در معرض خطر ابتلا به یکی از این بیماری های دردناک و اغلب ناتوان نماینده قرار می دهیم.

خوک ها حاملان اصلی موارد زیر هستند:

  • کرم نواری Taenia solium
  • ویروس هپاتیت E (HEV) - در کشورهای پیشرفته، موارد پراکنده ژنوتیپ 3 HEV در انسان پس از خوردن گوشت خوک نپخته یا نیم پز اتفاق افتاده است.
  • سندرم تناسلی و تنفسی خوک، با نام مستعار بیماری گوش آبی خوک
  • ویروس نیپا
  • ویروس منانگل
  • ویروس های خانواده Paramyxoviridae

هر یک از این انگل ها و ویروس ها می توانند منجر به مسائل جدی سلامتی شوند که می تواند برای سال های آینده ادامه داشته باشد.

پرورش خوک

بعلاوه مهم است که در خصوص شرایط رایج گوشت خوک که برای مصرف پرورش داده می گردد، بدانید. امروزه اکثریت قریب به اتفاق خوک ها در ایالات متحده در مزارع کارخانه پرورش می یابند. این بدان معنی است که این خوک ها هرگز زندگی سالمی در هوای تازه و مراتع باز ندارند.

اگر گوشت خوک می خورید، باید بدانید که به احتمال زیاد گوشت خوکی را می خورید که تمام وقت خود را در انبارهای شلوغ و بدون هوای تازه یا ورزش گذرانده است و رژیم غذایی ثابتی از داروهای مضر دارد. این داروها اغلب در اثر افزایش وزن بیش از حد و غیرطبیعی خوک ها باعث فلج شدن خوک ها می شوند.

باکتری های مقاوم به دارو در گوشت خوک و گوشت چرخ نموده خوک

تخمین زده می گردد که 70 درصد خوک های پرورشی در کارخانه هنگام رفتن به کشتارگاه دچار ذات الریه می شوند. شرایط ناخوشایند مزرعه کارخانه از کثیفی و ازدحام بیش از حد خوک ها منجر به احتمال بسیار زیاد بیماری های جدی می گردد. شرایط به قدری بد است که تنها راه برای زنده نگه داشتن این خوک ها در بعضی مواقع استفاده نادرست و استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها است.

مانند انسان، خوک ها معمولاً به بیماری هایی مبتلا می شوند که به آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند. ممکن است طعم گوشت خوک را دوست داشته باشید اما آیا می خواهید محصول گوشت خوکی که دارای سوپر باکتری است را مصرف کنید؟

داستان گوشت خوک مملو از باکتری ادامه دارد. تجزیه و تحلیل گزارش های مصرف نماینده در سال 2013 از تکه های گوشت خوک و نمونه های گوشت خوک چرخ شده، وجود گسترده (69 درصد) باکتری به نام یرسینیا انتروکولیتیکا را نشان داد. این باکتری سالانه حدود 100000 آمریکایی به خصوص بچه ها را مبتلا می نماید و می تواند باعث تب، اسهال و درد شکم در انسان گردد.

تاریخچه گوشت خوک و فرهنگ هایی که آن را نمی خورند

خوک یکی از قدیمی ترین انواع دام در سراسر دنیا است. گفته می گردد که در اوایل 5000 قبل از میلاد اهلی شده است.

وقتی صحبت از آغاز مصرف گوشت خوک در ایالات متحده می گردد، هرناندو دو سوتو را پدر صنعت گوشت خوک آمریکا می نامند. در سال 1539، دو سوتو با 13 خوک در فلوریدا فرود آمد و مصرف گوشت خوک از آن پس در آمریکا توسعه یافت و رشد کرد. خوک ها برای اولین بار به صورت تجاری در سینسیناتی که به آن پورکوپولیس نامیده می شد، ذبح شدند.

قوانین رژیم غذایی کوشر یهودی ارتدکس و قوانین رژیم غذایی حلال اسلامی مصرف گوشت خوک را ممنوع می نماید. بسیاری از ادیان و فرهنگ های دیگر نیز وجود دارند که از گوشت خوک اجتناب می نمایند.

منبع:

draxe

منبع: هفت گنج
انتشار: 16 آبان 1402 بروزرسانی: 16 آبان 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 90972

به "چرا باید از خوردن گوشت خوک اجتناب کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید از خوردن گوشت خوک اجتناب کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید