ورود سامانه بارشی جدید به ایران از چهارشنبه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از شروع فعالیت سامانه بارشی جدید ازروز چهارشنبه (12 دی ماه) اطلاع داد و گفت: روز پنج شنبه این سامانه تقویت شده و علاوه بر نیمه غربی در نوار شمالی و مرکزی کشور گسترش خواهد یافت.

ورود سامانه بارشی جدید به ایران از چهارشنبه

احد وظیفه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (10 دی ماه) سامانه بارشی در جنوب و جنوب غرب کشور تقویت شده و دامنه فعالیت آن در نواحی مرکز و شرق کشور در استان های کرمان، یزد، جنوب اصفهان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی گسترش می یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین تاکید نمود: امروز انتظار رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد برای مناطق جنوب و جنوب غرب کشور را داریم. افزون براین بارش برف برای ارتفاعات و مناطق سردسیر پیش بینی می گردد.

وی با اشاره به این که امروز (10 دی ماه) در نواحی شمال غرب کشور در استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش برف و باران پیش بینی می گردد، اظهار کرد: خلیج فارس امروز مواج و طوفانی است.

وظیفه با بیان این که فردا (11 دی ماه) با خروج سامانه بارشی، برای اکثر نقاط کشور آسمان صاف پیش بینی می گردد، گفت: فردا تنها برای نواحی شمال غرب کشور انتظار ابرناکی و بارش پراکنده داریم. همچنین چهارشنبه (12 دی ماه) با ورود سامانه بارشی جدید در نواحی غرب و جنوب غرب کشور بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می گردد.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی فعالیت سامانه بارشی که روز چهارشنبه وارد کشور می گردد؛ در اواخر وقت روز چهارشنبه و طی روز پنج شنبه تقویت می گردد و علاوه بر نیمه غربی در نوار شمالی و نواحی مرکزی کشور گسترش می یابد.

وی در خاتمه شرایط جوی پایتخت را طی دو روز آینده پیش بینی و گفت: آسمان تهران فردا صاف تا نیمه ابری، همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز 11 و یک درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین شرایط آب و هوایی تهران در روز چهارشنبه (12 دی ماه) صاف تا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی، در اواخر وقت همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود. پیش بینی می گردد که حداکثر و حداقل دمای تهران پس فردا به 10 و دو درجه سانتیگراد برسد.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3504

به "ورود سامانه بارشی جدید به ایران از چهارشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی جدید به ایران از چهارشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید