هزینه اقامت در چابهار چقدر است؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، چابهار، یکی از شهرهای جنوب خاوری استان سیستان و بلوچستان ایران و تنها بندر اقیانوسی این کشور است که در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند واقع شده است. اسکله آن قابلیت پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما را دارد و از مناطق آزاد بازرگانی ایران است.

هزینه اقامت در چابهار چقدر است؟

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: 60 درصد اعتبارات سال 98 منطقه آزاد چابهار به حوزه گردشگری اختصاص یافته که حدود 170 میلیارد تومان می گردد. 9 هتل در چابهار در حال ساخت است.

عبدالرحیم کردی (رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار) با اشاره به آنکه یکی از جذابیت های طبیعی و قابل توجه سواحل مکران و چابهار طبیعت زیبای آنجاست، گفت: کمتر جایی را پیدا می کنید که تلفیقی از کوه، صخره، ماسه و رمل و آبی نیلگون دریا را در کنار هم ببینید؛ ضمناً بتوانید در آن آبی بی کران موج سواری کنید حتی به نظاره لاکپشت ها و دلفین ها بنشینید و هر زمان دلتان خواست سری به دنیای زیر آب که زیبایی های خاص خود را دارد، بزنید و از این آکواریوم طبیعی و رنگارنگ با ساحل مرجانی زیبای آن دیدن کنید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: کوشش کردیم تا تمامی زیبایی ها را به گردشگران معرفی کنیم، اما دو نکته مهم در چابهار وجود دارد که حل کردن آن احتیاجمند زمان است. چابهار احتیاجمند افزایش ضریب اقامت و به تبع آن افزایش مراکز اقامتی و همچنین ارائه تفریحاتی علاوه بر طبیعتگردی است. این امر سبب می گردد بتوانیم مدت زمان اقامت گردشگران را افزایش دهیم. همچنین احتیاج است تا بسته سفر به چابهار و سیستان و بلوچستان مالی و مناسب سازی گردد تا خانواده ها بتوانند این مقصد را در بسته های سفر خود قرار دهند.

کردی با اشاره به آنکه طی چند سال گذشته فقط یک هتل در منطقه آزاد چابهار فعال بود، اذعان داشت: همچنین پروازهایی که به این مقصد انجام می شد، نامناسب بود؛ چنانکه در هفته سه پرواز یا در بهترین حالت روزی یک پرواز غیرمستقیم به چابهار داشتیم که بسیار گران تمام می شد.

او در مورد مجموعه اقداماتی که در حوزه برندسازی گردشگری و تعریف این حوزه در چابهار صورت گرفته، گفت: در سال 96 قرارداد ساختن 9 هتل منعقد شد که اکنون در حال ساخت است. این هتل ها و مراکز اقامتی الزاما 5 ستاره نیستند، بلکه از هاستل گرفته تا هتل آپارتمان و مهمانپذیرها و هتل های 3 و 4 ستاره را دربرمی گیرند. سال گذشته نیز نخستین واحد بومگردی کار خود را شروع کرد و اکنون فاز یک آن به بهره برداری رسیده است. سعی کردیم تا رنج متفاوتی از قیمت های مختلف اقامت را در چابهار برای گردشگران در نظر بگیریم. چنانکه اقامت در چابهار از شبی پنجاه هزار تومان تا 700 هزار تومان است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سعی ما بر آن بود تا قیمت اقامت در بسته سفر کاهش یابد. همزمان نیز طراحی 2 مجتمع و بوستان گردشگری را در نظر گرفتیم که یکی در قالب 36 هکتار و دیگری 80 هکتار خواهد بود. بوستان 36 هکتاری برای نوروز 99 به بهره برداری خواهد رسید که مجموعه ای از خدمات گردشگری از اقامت گرفته تا تفریحات را در برمی گیرد. همچنین مجموعه ای بیش از 1100 هکتار در کنار دریا را برای پیکره گردشگری چابهار در نظر گرفتیم. در حال حاضر برای فاز نخست آن که حدود 400 هکتار است، 400 میلیارد تومان سرمایه اولیه در نظر گرفته شده، اما بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه احتیاجمند است، چرا که تامین زیرساخت های گردشگری بسیار گران است. سعی داریم با تعامل شرکت ها و بخش های خصوصی مشارکت داشته باشیم. همچنین در حوزه گردشگری ورزشی، ورزش های آبی و کریکت سرمایه گذاری نموده ایم تا بتوانیم در حوزه توسعه گردشگری ورزشی ورود کنیم.

هرچند کردی آمار دقیقی از تعداد گردشگران چابهار و گردشگران ورزشی این منطقه نداشت، اما گفت: این اتفاقات جدید هستند، اما می توانیم تاثیر آن را در پروازها ببینیم، چرا که در حال حاضر بعضی از روزها 6 پرواز مستقیم از تهران و مشهد به چابهار انجام می گردد. البته در فصول خاص، پروازهایی بعضا از اصفهان و شیراز نیز به این مجموعه اضافه می گردد. پروازهایی از بندرعباس و زاهدان نیز در لیست پروازی چابهار جای دارند. همچنین یک پرواز خارجی از عمان به چابهار انجام می گردد.

او ادامه داد: اکنون که در فصل کم مسافر چابهار قرار داریم، ترمینال مسافری را بازسازی می کنیم که اول مرداد به بهره برداری خواهد رسید. از اول مرداد خطوط پروازی مانند معراج، کاسپین، ماهان، ایران ایر و زاگرس پروازهای خود را از سر خواهند گرفت. تمام این امور افزایش زنجیره گردشگری چابهار را نشان می دهند.

به گفته کردی، 60 درصد اعتبارات سال 98 منطقه آزاد چابهار به حوزه گردشگری اختصاص یافته که حدود 170 میلیارد تومان می گردد.

منبع: ایلنا

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: همگردی
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11743

به "هزینه اقامت در چابهار چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه اقامت در چابهار چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید