نجات شبانه یک قلاده خرس در شهرستان سراب

به گزارش مجله یک کامپیوتر، داود غنی پور با بیان این مطلب گفت: به دنبال تماس تلفنی اهالی روستای اسبقران با حفاظت محیط زیست استان در ساعت 2 بامداد مبنی بر ورود و گرفتار شدن یک قلاده خرس قهوه ای در باغات اطراف این روستا کارشناسان اداره محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سراب به منطقه مذکور اعزام شدند.

نجات شبانه یک قلاده خرس در شهرستان سراب

وی ادامه داد: در این عملیات شبانه، خرس که در حال کوشش برای رهایی بود، با تله دارتینگ بیهوشی پس از حدود یک ساعت بی هوش شد و سپس اقدامات آزادسازی این گونه مهم حیات وحش به انجام رسید.

وی اضافه کرد: پس از بیهوشی و نجات خرس گرفتار دامپزشک متخصص معاینات لازم را روی این خرس انجام داده و پس از کسب اطمینان از سلامت آن، کار انتقال، احیا و رهاسازی این خرس در زیستگاه انجام شد.

غنی پور ادامه داد: عملیات آزادسازی و رهاسازی این حیوان حدود پنج ساعت به طول انجامید و ساعت 10 قبل از ظهر امروز این خرس قهوه ای با مشایعت یگان حفاظت محیط زیست در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

وی با تقدیر از عملکرد همکاران شهرستانی، کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش معاونت محیط طبیعی و یگان حفاظت محیط زیست استان، اعلام کرد: هر گونه تله گذاری برای حیات وحش چه در مناطق حفاظت شده و چه در غیر آن جرم محسوب شده و با متخلفان بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فصل زاد آوری خرس قهوه ای، مرداد ماه است، اضافه کرد: حیات وحش در تغییرات فصول، نسبت به تغییر محل زیستگاه شان جهت یافتن غذای بیشتر ممکن است به سکونت گاه های انسانی نزدیک شوند.

وی تاکید نمود: شهروندان محترم در صورت مشاهده حیوانات وحشی، بدون انجام هیچ اقدامی که منجر به تحریک حیوان و وادار کردن آن ها به دفاع از خود گردد، با نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست یا پاسگاه محیط بانی تماس بگیرند تا اقدامات لازم از سوی این نهاد مسئول انجام گردد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، غنی پور اظهار کرد: حیات وحش و تنوع گونه های آن برای محیط زیست و آینده حیات بشری بسیار مهم بوده و هرگونه آسیب رساندن به حیات وحش به هر بهانه ای غیرقابل پذیرش بوده و با متخلفان مطابق قانون صید و شکار و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

وی گفت: در طول سه سال اخیر این سومین عملیات نجات و رهاسازی خرس قهوه ای در سطح استان به روش بیهوشی بوده است

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: گردشبان
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 36965

به "نجات شبانه یک قلاده خرس در شهرستان سراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات شبانه یک قلاده خرس در شهرستان سراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید