قدردانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ثبت جهانی جنگل های هیرکانی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس کمیسیون ملی یونسکو در ایران و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی از دستگاه های مختلف به دلیل ثبت جنگل های هیرکانی در فهرست میراث جهانی تشکر و قدردانی کرد.

قدردانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ثبت جهانی جنگل های هیرکانی

به گزارش خبرنگاران، در متن پیام منصور غلامی آمده است:

در چهل و سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو، جنگل های هیرکانی ایران که یکی از ارزشمندترین میراث طبیعی بشر با گونه های گیاهی و جانوری بی مانند است به ثبت جهانی رسید.

این میراث بی نظیر، جلوه ای دیگر از شکوه و عظمت غرورآفرین ایران عزیز و تاریخی است. سرزمینی که گنجینه والاترین آثار تاریخی و فرهنگی و طبیعی و میراث ملموس و ناملموس تمدن بشری است. ایران گذرگاه فکر و فرهنگ، هنر و اندیشه و تاریخ و علم و ادب و عرفان است. فرهیختگان و اهالی فرهنگ جهان این جایگاه بلند را به رسمیت شناخته و آن را گرامی می دارند.

ثبت جهانی جنگل های هیرکانی به عنوان بیست و چهارمین اثر تاریخی و طبیعی ایران را به ملت بزرگ ایران اسلامی تبریک می گویم. این موفقیت مرهون تلاش ستودنی و ارزشمند متخصصان و مدیران پرتلاش دستگاه های مختلف است.

از همه این افراد به ویژه دست اندرکاران خدوم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، سازمان حفاظت محیط زیست، نمایندگی ایران در یونسکو، کمیسیون ملی یونسکو در ایران، مسئولان و کارشناسان استان ها نهایت سپاس و تشکر را دارم.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: میراث آریا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9593

به "قدردانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ثبت جهانی جنگل های هیرکانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ثبت جهانی جنگل های هیرکانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید