فینالی که پنج اخراجی داشت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دیدار سوم سلتیک و راسینگ در فینال جام بین قاره ای 1967 بیشتر شبیه یک جنگ بود که به اخراج پنج بازیکن منجر شد.

فینالی که پنج اخراجی داشت

به گزارش خبرنگاران، سلتیک گلاسکو تحت راهنمایی جاک استاین مشهور، نخستین تیم غیر لاتینی بود که توانست قهرمان جام اروپا گردد. این تیم سازمان یافته ای بود که از اسکاتلندی ها تشکیل شده بود. گلاسکو تیم با شخصیتی بود و تاکتیکش را بنابر احتیاج هر بازی تغییر می داد. با این حال با بازیکنان زیادی حمله می کرد و در دفاع نیز این چنین بود. گلاسکو در فینال توانست اینتر را شکست دهد. این پیروزی باعث شد تیم اسکاتلندی در جام بین قاره ای شرکت کند. گلاسکو باید برابر تیم ترسناکی همچون راسینگ آوه یاندا بازی می کرد. این تیم از بازیکنان مشهوری همچون سخاس دروازه بان، پرفومو، کوکو باسیله، کاردناس و ماسکیو بهره می برد. با این حال راسینگ مانند دیگر تیم های آمریکای جنوبی خیلی خشن بازی می کرد. علاوه بر این میان آمریکا و اروپا دشمنی وجود داشت به خصوص با انگلیس به خاطر اتفاق هایی که در جریان جام جهانی 1966 رخ داد.

بازی رفت هجدهم اکتبر در گلاسکو برگزار گردید. داور دیدار خوان گاردئاسابال اسپانیایی بود که با وجود خشن بودن بازی توانست آن را اداره کند. استاین از شرایط بازی به شدت عصبانی بود چون جیمی جان استون ریز نقش بارها با خطای بازیکنان راسینگ متوقف شد. بازی برگشت یکم نوامبر در بوینس آیرس وحشتناک بود. پیش از آغاز دیدار به سمت رونی سیمپسون، دروازه بان سلتیک یک شی ء را پرت کردند که باعث یک شکافتگی عمیق شد. به همین خاطر جان فالون به میدان رفت. سلتیک به لطف پنالتی که با خطای شدید خمل صورت پذیرفت توانست پیش بیفتد. با این حال راسینگ بر اساس بازی خشن و بی پروای خود نتیجه را جبران کرد و 2 بر یک پیروز شد. دوباره جانستون ضربه دید. به سمت او یک بطری پرتاب شد.

در آن موقع گل های خارج از خانه امتیاز محسوب نمی شد. به همین خاطر باید بازی تکراری برگزار می شد. سه روز بعد مونته ویدئو میزبان این دیدار بود.

آن بازی شبیه یک فوتبال نبود بلکه آشوب گری را در فوتبال نشان می داد. به گفته شاهدان بازیکنان فراموش نموده بودند برای فوتبال بازی کردن به میدان رفتند و زمین را به یک میدان جنگ تبدیل کردند. آنها تنها به زمین زدن بازیکنان حریف فکر می کردند. جانستون در این شرایط به شدت آسیب دید. پنج بازیکن نیز اخراج شدند. سه بازیکن سلتیک به نام های لنوکس، هاگز و اولد کارت قرمز دریافت کردند و باسیله و رولی از راسینگ نیز اخراج شدند. با این حال اولد و رولی زمین بازی را ترک نمی کردند.

در دقیقه 32 خوان کارلوس کاردناس یک ضربه فوق العاده زد و دروازه فالون را باز کرد. این گل باعث قهرمانی تیم آرژانتینی شد. سلتیک به خاطر رفتار بازیکنانش شرمسار بود و هر یک از آنها را 150 پوند جریمه کرد. در مقابل باشگاه راسینگ به هر یک از بازیکنانش یک اتومبیل هدیه داد.

این بازی به جنگ مونته ویدئو معروف شد.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3177

به "فینالی که پنج اخراجی داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فینالی که پنج اخراجی داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید