غارهای زیبای جهان برای سفر و بازدید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، غارها یکی از شگفتی‌های طبیعت هستند که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کنند. سنگ‌های بلورین، استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌های زیبا، رودخانه‌ها و آبشارهای زیرزمینی و مناظر حیرت‌انگیز، غارها را به مکان‌هایی جادویی برای کشف و ماجراجویی تبدیل کرده‌اند.

غارهای زیبای جهان برای سفر و بازدید

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

در این مقاله به معرفی زیباترین و دیدنی‌ترین غارهای جهان می‌پردازیم که سفر به آن‌ها می‌تواند تجربه‌ای فراموش نشدنی باشد.

غار سنگی جینتا، مالزی (Giant’s Cave, Malaysia)

غار سنگی جینتا در مالزی یکی از بزرگ‌ترین غارهای آهکی جهان است که در سال 1920 کشف شد. این غار دارای ابعادی عظیم است و طول آن به 5 کیلومتر می‌رسد.

وقتی وارد این غار عظیم می‌شوید، گویی وارد دنیای دیگری شده‌اید. ستون‌ها و ناودان‌های عظیم استالاگمیت، دیوارهایی بلورین و رودخانه‌ای زیرزمینی، زیبایی‌های بکر این غار را دو چندان کرده‌اند.

شگفتی اصلی این غار، تالاری به نام تالار سرنوشت است که یکی از بزرگ‌ترین فضاهای طبیعی غارنشین جهان به شمار می‌رود. سقف این تالار بیش از 100 متر ارتفاع دارد.

غار کارلسباد، اتریش (Karlstejn Cave, Austria)

این غار زیبا در منطقه‌ای کوهستانی در اتریش واقع شده و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا محسوب می‌شود.

غار کارلسباد دارای چشم‌اندازهای بکر کوهستانی است که همراه با آبشارها و دریاچه‌های زیرزمینی، مناظری جادویی را به وجود آورده است.

درون غار کارلسباد می‌توانید انواع اشکال سنگی خیره‌کننده مانند استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها را مشاهده کنید.

رنگ‌های متنوع سنگ‌ها از سفید تا قهوه‌ای و نارنجی این غار را به یک گنجینه زیرزمینی تبدیل کرده‌اند. علاوه بر چشم‌اندازهای طبیعی، نورپردازی‌های منحصر به فردی نیز در این غار انجام شده است.

غار کوه هوانگشان، چین (Huangshan Caves, China)

کوه هوانگشان یا کوه‌های زرد واقع در استان آنهوی چین، دارای غارهایی طبیعی بسیار زیباست که با نام غارهای رنگین کمانی شناخته می‌شوند.

غارهای کوه هوانگشان به دلیل داشتن اشکال و الگوهای رنگارنگ سنگی، از جمله استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌های رنگی، شهرت جهانی دارند.

ستون‌های عظیم سنگی، آبشارها و دریاچه‌های درون غار و نورهای رنگی که از سوراخ‌ها و شکاف‌ها به درون می‌تابد، زیبایی خیره‌کننده‌ای به این غارها بخشیده است.

غارهای کوه هوانگشان را می‌توان یکی از زیباترین مکان‌های طبیعی دنیا دانست که تماشای آن حس و حال خاصی به انسان می‌دهد.

غار مروارید، رومانی (Pearl Cave, Romania)

غار مروارید در غرب رومانی واقع شده و یکی از زیباترین غارهای نمکی جهان است.

این غار در سال 1986 میلادی کشف شد و به سرعت به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل گردید.

دیوارها و سقف غار مروارید پوشیده از بلورهای نمکی براق است که با نورپردازی‌های هوشمندانه، درخششی شگفت‌انگیز به آن بخشیده‌ است.

همچنین دریاچه‌ها و رودخانه‌های زیرزمینی این غار، انعکاس نور بر روی بلورهای نمک را دو چندان کرده و طیف وسیعی از رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارد.

غار وایتیکا، نیوزیلند (Waitomo Caves, New Zealand)

غار وایتیکا در جزیره شمالی نیوزیلند قرار دارد و به خاطر حضور هزاران کرم نورافشان در سقف آن، بسیار معروف است.

این موجودات کوچک زیرزمینی دارای واکنش بیوشیمیایی هستند که باعث تولید نور در بدنشان می‌شود.

وقتی وارد تاریکی مطلق غار وایتیکا می‌شوید، ناگهان شاهد صدها نقطه نورانی در سقف و دیوارها خواهید بود که گویی ستاره‌هایی در آسمان شب درخشیده‌اند.

این پدیده طبیعی خیره‌کننده، غار وایتیکا را به یکی از عجایب دنیا تبدیل کرده است. تجربه شناوری در قایق بر روی رودخانه غار و تماشای این نمایش نورانی، یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌های سفر به نیوزیلند است.

غار یانگونگ، کره جنوبی (Yangyong Cave, South Korea)

غار یانگونگ که در جزیره جرسو کره جنوبی واقع شده، دارای مناظری زیبا و خیره‌کننده است. این غار در دل کوه‌های آهکی تشکیل شده‌ است.

آنچه این غار را منحصر به فرد می‌کند، وجود صخره‌ها و ستون‌های عظیم و قدیمی آهکی است که در اثر فرسایش آب طی میلیون‌ها سال شکل گرفته‌اند.

اشکال متنوع استالاکتیت و استالاگمیت‌ها در کنار آبشارها و دریاچه‌های زیبای درون غار، مناظر دیدنی زیادی را به وجود آورده‌اند.

نورپردازی غار یانگونگ باعث شده رنگ‌ها و بافت‌های سنگ‌های آهکی به خوبی نمایان شود. شما می‌توانید ساعت‌ها با شگفتی به تماشای زیبایی‌های این غار بپردازید.

غار آبی، کاپادوکیه، ترکیه (Blue Cave, Cappadocia, Turkey)

غار آبی یکی از زیباترین غارهایی است که در دره‌های پر از صخره کاپادوکیه در ترکیه قرار دارد.

این غار که در دل تپه‌های گچی ایجاد شده‌ است، دیواره‌ها و سقفی آبی رنگ دارد که از انعکاس نور خورشید بر روی سنگ‌های گچی ایجاد می‌شود.

ورود نور از شکاف‌ها و منافذ بالایی به درون غار و انعکاس آن از سطوح صیقلی، منجر به ایجاد یک فضای آبی مایل به سبز خیره‌کننده شده‌

انتشار: 17 مهر 1402 بروزرسانی: 17 مهر 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52

به "غارهای زیبای جهان برای سفر و بازدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غارهای زیبای جهان برای سفر و بازدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید