صنعت گردشگری مبتنی بر اخلاق و انسان محور است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون گردشگری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که بسیاری از قوانین حقوقی و قضایی در صنعت گردشگری جایی ندارد، گفت: صنعت گردشگری مبتنی بر اخلاق و انسان محور است.

صنعت گردشگری مبتنی بر اخلاق و انسان محور است

به گزارش خبرنگاران، ولی تیموری امروز یکشنبه 23 تیر در نشست تخصصی گردشگری محور تعامل سازنده با جهان که در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار گردید، گردشگری را یکی از محورهای سازنده تعامل ایران با دیگر کشورها خاطرنشان کرد و اضافه نمود: این محور سازنده می تواند مبنای تعاملات ما با جهان باشد.

وی با اشاره به اینکه گردشگری فعالیتی انسان محور است، گفت: در این فعالیت میزبان و میهمان کوشش دارند از در کنار هم بودن لذت ببرند و فلسفه صنعت گردشگری رضایت طرفین است و در کنار انسان محور بودن این صنعت، اخلاق نیز از اصول و قوانین مهم محسوب می گردد.

تیموری با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون گردشگر بین المللی به کشورهای خارجی سفر کردند، گفت: حضور این میزان گردشگر پیش بینی دو سال آینده نهادهای جهانی بود که زودتر محقق شد.

به گفته وی، نکته مهم در این صنعت این است که قوانین زیاد حقوقی و کیفری در این صنعت وجود دارد و بیشتر تعاملات بر مبنای اخلاق حرفه ای است.

این کارشناس گردشگری گفت: تا امروز در جهان هیچ قانون سفت و سختی برای گردشگری اتخاذ نشده و همه روابط حقوقی و قانونی آن متاثر از کدهای اخلاق گردشگری است که براساس تعامل های انسانی و اخلاقی پیش می رود. در گردشگری هیچ قاعده ای تحملی و زور نیست و صرفاً براساس تعامل سازنده تنظیم می گردد. بنابراین گردشگری را فعالیت انسانی و اخلاق محور می دانند.

مبنای تعامل سازنده با جهان، اخلاق محور بودن صنعت گردشگری

معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: انسان محور بودن و اخلاق محور بودن از ویژگی های اصلی صنعت گردشگری است که می تواند مبنای تعامل سازنده با جهان نیز باشد.

وی اضافه نمود: البته برای توسعه گردشگری خارجی احتیاجمند توسعه در گردشگری داخلی هستیم و برای آن باید شرایط لازم و کافی برای تعامل آداب و رسوم اقوام و شناخت کافی از یکدیگر میسر گردد و این اتفاق سبب می گردد هویت ایرانی نیز انسجام پیدا کند.

تیموری اضافه نمود: هنگامی که هویت ملی انسجام داشته باشد و تمهیدات ورود گردشگر خارجی نیز مهیا گردد زمینه های شکل گیری برند ملی ایران نیز شکل می گیرد.

گردشگری راه مقابله با تحریم های مالی

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در این نشست گفت: امروزه ارتباط و تعامل میان ملت ها ضرورت دارد و جدای از بحث اقتصاد و تحریم های ظالمانه یکی از راه های یاری نماینده به برون رفت از این وضعیت بحث گردشگری است.

علی اصغر جعفری اظهار کرد: گردشگری و سفر جزء ضرورت های زندگی هر انسانی است و در عصر تکنولوژی و مدرنیته احتیاج به استفاده از این فرصت ها وجود دارد.

وی ادامه داد: برای کسب آرامش، سلامت روحی و روانی و تعامل سازنده احتیاج به سفر، گردشگری و توجه و تعاملات مربوط به این صنعت وجود دارد.

جعفری اضافه نمود: امروزه در بحث گردشگری ضرورت جهانی وجود دارد البته نباید با نگاه سیاسی به حوزه گردشگری توجه کرد اما نمی توان چشم های خود را به روی واقعیت های جهانی به ویژه نظامات استعماری مرئی و نامرئی نظام سلطه فراروی ملت ها بست.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: اگر تعامل مستقیم میان ملت ها وجود نداشته باشد، بسیاری از واقعیت ها متاثر از فضای رسانه ای و امپراتوری های رسانه ای نظام سلطه نگاه متفاوتی را به مردم تحمیل خواهند کرد.

جعفری با بیان اینکه امروز قدرت های بزرگ کوشش می نمایند همه مردم جهان از زاویه دید آن ها جهان را ببینند ادامه داد: اگر این فاصله به نحو مناسب مدیریت نگردد، قطعاً به همه ملت ها سرایت می نماید و آنها از زاویه دید قدرت های بزرگ به یکدیگر نگاه خواهند کرد.

وی اضافه نمود: باید این فاصله برداشته گردد و مردم چهره به چهره با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند از این رو بسیاری از اختلافات حل خواهد شد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان نمود: ایران اسلامی وظیفه و رسالتی عظیم مبنی بر انتشار اندیشه درست و کرامت انسانی دارد و پیگیر حق و حقیقت و دفاع از مظلوم در جهان است.

جعفری با اشاره به اینکه صنعت گردشگری با چرخیدن بر مدار کرامت انسانی یکی از توفیقات بزرگ است اظهار کرد: در مجموعه های وزارت خارجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری تهران گام های مثبتی برداشته شده است.

وی ادامه داد: در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سال 97 نسبت به سال 96 میزان بازدیدنمایندگان خارجی 80 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید نمود: امروزه ارتباط و تعامل میان ملت ها ضرورت دارد و جدای از بحث اقتصاد و تحریم های ظالمانه یکی از راه های یاری نماینده به برون رفت از این وضعیت بحث گردشگری است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12435

به "صنعت گردشگری مبتنی بر اخلاق و انسان محور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت گردشگری مبتنی بر اخلاق و انسان محور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید