زیر ساخت لازم برای برگزاری کلاس های حضوری را نداریم ، وزیر آموزش و پرورش به طیف بندی اعلامی، عمل نکرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: پیشتر وزیر آموزش و پرورش بر اساس طیف بندی شرایط شیوع ویروس در مناطق مختف کشور اظهار داشت که در شرایط قرمز، آموزش ها مجازی و امکان حضور دانش آموزان نیست اما به ناگهان یک روز قبل از بازگشایی مدارس، او اظهار داشت که تمام مدارس در تمام نقاط حضوری است.

زیر ساخت لازم برای برگزاری کلاس های حضوری را نداریم ، وزیر آموزش و پرورش به طیف بندی اعلامی، عمل نکرد

مهدی اسماعیلی عصو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران گفت: درویری چندماهه ما با ویروس کرونا در تمام ابعاد زندگی ما تاثیر گذاشته و آموزش هم از ابعاد استثنا نیست از همین مهت ما نیز بالاجبار کلاس های حضوری را محدود کردیم، هر چند که تحت تاثیر ویروس کرونا، مشکلاتی برای ما ایجاد شده است.

وی اضافه نمود: چرخه آموزش را نمی توان متوقف کرد و این توقف خود نیز به نوعی خسارت محسوب می گردد و ما برای اینکه هم از آموزش عقب نمانیم و هم ویروس کرونا را مدیریت کنیم به گونه ای که آسیبی به سلامتی بچه ها نرسد، با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش در جلسه مشترکی که در کمیسیون آموزش تشکیل شد و جلسات متعدد در وزارت بهداشت به این نتیجه رسیدیم تا با توجه به اقتضا ئات زمان، تصمیم گیری کنیم.

اسماعیلی گفت: البته شتاب زدگی در این خصوص صورت گرفت و 15شهریور را آغاز سال تحصیلی بیان کردند که ما در کمیسیون آموزش از این این تصمیم بی اطلاع بودیم و مشورتی صورت نگرفت و از این جهت گلایه مند هستیم.

وی ادامه داد: پیشتر وزیر آموزش و پرورش بر اساس طیف بندی وصعیت شیوع ویروس در مناطق مختف کشور بیان کردند که در شرایط قرمز، آموزش ها مجازی و امکان حضور دانش آموزان نیست. در منطقه زرد، نیمه حضوری و با تراکم پایین. در منطقه سفید، به صورت عادی باشد و ما بر این اساس برنامه ریزی کردیم، اما به ناگهان یک روز قبل از بازگشایی مدارس، وزیر آموزش و پرورش بیان کرد که تمام مدارس در تمام نقاط حضوری است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما به این تصمیم ناگهانی اعتراض داریم چراکه کشور ما در حالت عادی نیست تا بتوان کلاس ها را بصورت حضوری برگزار کرد و باید زیر ساخت های لازم فراهم گردد.

وی اضافه نمود: برای آغاز سال تحصیلی به صورت حضوری ساز و کاری ضروری است و همه باید برای فراهم کردن این ساز و کار یاری نمایند.

وی با تدصیه به رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: توصیه می کنیم هر روز مدرسه ها کنترل و دائم ضدعفونی شوند. دانش آموزان از ماسک و ژل ضدعفونی نماینده استفاده نمایند. تب سنجی دائمی انجام گردد.

عض. کمیسیون آموزش توضیح داد: البته که همه این ها مستلزم هزینه های کلان است و باید تدبیری اندیشیده گردد و همه مستلزم آنالیز پیچیده و خاص است و تا به امروز با آنالیز که انجام داده اییم آمادگی لازم را نداریم و امیدواریم وزارت آموزش و پرورش در مناطق قرمز اصرار به برگزاری کلاس های حضوری نداشته باشند.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 40846

به "زیر ساخت لازم برای برگزاری کلاس های حضوری را نداریم ، وزیر آموزش و پرورش به طیف بندی اعلامی، عمل نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیر ساخت لازم برای برگزاری کلاس های حضوری را نداریم ، وزیر آموزش و پرورش به طیف بندی اعلامی، عمل نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید