راهنمای سفر به مسکو

به گزارش مجله یک کامپیوتر، برای دوستداران تاریخ ، هنر و فرهنگ روسی تور مسکو می تواند جذاب باشد . گردشگران با ماجراجویی در مسکو تجربه های نابی به دست می اورند و جاذبه هایی که به سبب قدمت و معماری از شهرت جهانی برخوردار می باشند را از نزدیک مشاهده می نمایند . قبل از سفر به مسکو بهتر است کمی در خصوص این شهر تحقیق نمود تا از استرس و دغدغه شما کاسته گردد . مطالعه راهنمای سفر به مسکو به شما یاری می نماید تا این شهر ، شرایط حاکم بر آن و گزینه های موردعلاقه تان را بیشتر بشناسید با خبرنگاران همراه باشید .

راهنمای سفر به مسکو

با توجه به اینکه مسکو پایتخت کشوری پهناور به نام روسیه است پس برای مدرنیته شدن آن کوشش بسیاری شده و هزینه های کلانی صرف شده است اما با نگاه به تاریخ این شهر و معماری بناهایش و همچنین توجه به قدمت تقریبا 900 ساله آن می توان پی برد که هنوز هم سنت و نشانه هایی از قرون وسطی در جای جای شهر به چشم می خورد . شهر تاریخی مسکو در کنار رودخانه مسکوا در روسیه اروپایی واقع شده و به عنوان مرکز سیاسی ، اقتصادی ، مذهبی ، تاریخی ، اقتصادی و آموزشی روسیه فعالیت می نماید . در طول تاریخ این شهر بارها با حمله امپراتوری های مختلف به ویرانه تبدیل شد اما دوباره مورد بازسازی نهاده شد تا قرن ها بعد روایتگر پیشینه خود باشد .

مسکو که بزرگترین شهر روسیه است بیش از 1000 کیلومتر مربع از وسعت روسیه را به خود اختصاص داده و بیش از 11 میلیون نفر جمعیت دارد . گردشگران در این شهر توریستی برای جابجایی و رفتن از نقطه ای به نقطه دیگر می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو (بهترین شیوه حمل و نقل) ، اتوبوس و تراموا (ارزان ولی کند) استفاده نمایند . در صورتی که تاکسی گزینه انتخابی برای سفرهای درون شهری است بهتر است از تاکسی های عمومی استفاده گردد .

بهترین زمان سفر به مسکو

بسیاری از گردشگران برای معین بهترین زمان سفر به مسکو شرایط آب و هوایی را لحاظ می نمایند و بعضی دیگر زمان برگزاری فستیوال ها را برای خود مناسب می دانند . آب و هوای مسکو قاره ای مرطوب با زمستان هایی سرد و طولانی و تابستان هایی گرم و نسبتا مرطوب می باشد . اگر شما نیز جز ان دسته از افراد هستید که مساعد بودن هوا برایتان مهم است بهتر است اواخر بهار و اوایل پاییز را برای سفر انتخاب کنید . بعضی از افراد ترسی از سردی هوا و برف مسکو ندارند و زمستان را برای سفر برمی گزینند این افراد توجه نمایند که زمان بارش های اولیه برف در روزهای پایانی اکتبر و زمان آب شدن برف در ماه های مارس و آوریل زمان خوبی برای ماجراجویی در مسکو نمی باشد .

در مسکو کجا اقامت کنیم ؟

همانگونه که بیان شد مسکو پایتخت روسیه و مرکز سیاسی ، اقتصادی ، مذهبی ، تاریخی ، اقتصادی و آموزشی این کشور است لذا وجود مسافر در این شهر در اکثر روزهای سال دور از انتظار نیست . در مسکو برای اسکان و برطرف احتیاج این مسافران برای اقامت هتل های متعددی ساخته شده که هر کدام با توجه به درجه ، دسترسی و موقعیتشان نسبت به جاذبه های مسکو و مراکز مهم ، امکانات و خدماتی که ارائه می دهند قیمت گذاری می شوند . لذا گردشگران تور روسیه مطابق با بودجه و انتظاراتشان می توانند یکی از هاستل ها و هتل های مسکو را برای اقامت چند روزه خود انتخاب نمایند .

در مسکو از کجا بازدید کنیم ؟

مسکو یک شهر تاریخی است و جاذبه های دیدنی زیادی در آن یافت می گردد . مجموعه کاخ های کرملین که نماد روسیه و یکی از اصلی ترین جاذبه های روسیه است در مرکز مسکو واقع شده و میدان سرخ که از گذشته تاکنون شاهد رخدادهای تلخ و شیرین زیادی بوده محل تلاقی بسیاری از خیابان های مهم و اصلی شهر می باشد . روس ها غالبا مسیحی هستند پس در این شهر کلیساهای قدیم و جدید زیادی وجود دارد که یکی از مهمترین و زیباترین ان ها کلیسای جامع سنت باسیل می باشد . مترو مسکو از قدیمی ترین متروهای دنیا است و امروزه ایستگاه های آن علاوه بر اینکه مکانی برای پیاده و سوار شدن به قطار می باشند به عنوان موزه نیز مورد بازدید قرار می گیرد . از دیگر جاذبه های گردشگری مسکو می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • گالری ترتیاکوف
  • سالن تئاتر بالشوی
  • آرامگاه لنین
  • موزه هنرهای زیبای پوشکین
  • پارک گورکی
  • خیابان آربات
  • صومعه نوودویچی
  • و ...

در مسکو چی بخوریم ؟

یکی از بخش های مهم هر سفری امتحان کردن و چشیدن غذاهای شهر مقصد است در واقع با این کار گردشگران می توانند با طبع و ذائقه مردمان آن سرزمین آشنا گردند . در مسکو نیز می توان انواع غذاهای روسیه را در رستوران های مسکو و یا حتی در کنار خیابان های آن چشید . سوپ برش ، بلینی ، سالاد روسی ، سالمون دودی ، پلمنی ، مینی پای ، مدوویک ، شسشلیک ، راویولی گوشت ، پاستای گوشت ، خورشت بره با نخود ، سوپ گوشت گوساله ، خوراک لوبیا و کباب گوساله از جمله غذاهایی هستند که در سفر به مسکو باید چشید .

علاقه مندان بعد از مطالعه راهنمای سفر به مسکو می توانند نسبت به رزرو تور و یا بلیط هواپیما مسکو اقدام نمایند .

مسکو به عنوان پایتخت پهناورترین کشور دنیا ، جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعددی را در خود جای داده است . این شهر در بخش غربی روسیه واقع شده و در فصل تابستان و ایامی که هوای آن مساعد می باشد میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می باشد . نام این شهر از رودخانه مسکوا که در بخش های مختلف آن جریان دارد گرفته شده است . برای سفر به مسکو بستگی دارد که در کدام کشور ساکن باشید . با ما همراه باشید تا از میان راه های مختلف با بهترین راه سفر به مسکو آشنا شوید .

بسیاری از شهرهای مهم اروپایی با راستا ریلی ، هوایی و زمینی به مسکو متصل شده اند و دسترسی شان به این شهر راحت می باشد . حال اینکه گردشگران بعضی از کشورها برای رسیدن به این شهر باید از چندین نوع وسیله حمل و نقل استفاده نمایند .

راه های سفر به مسکو عبارتند از :

تور مسکو

از نظر بسیاری از گردشگران شرکت در تور مسکو بهترین راه برای سفر به این شهر زیبا و تاریخی است . قیمت این تور با توجه به آپشن های انتخابی متفاوت می باشد . به طور مثال اگر هتلی 5 ستاره با موقعیتی عالی نسبت به جاذبه های مسکو رزرو گردد ، زمان سفر مقارن با فصل پرگردشگر باشد و تعداد شب های اقامت بیشتر باشد باید هزینه بیشتری برای تور پرداخت نمود .

سفر به مسکو با هواپیما

اکثر شهرهای مهم اروپایی ، آمریکایی ، شمال آفریقا و آسیا پروازهای مستقیم به مسکو دارند . تهران نیز به عنوان پایتخت ایران از این امر مستثنی نبوده و در هفته چندین پرواز مستقیم توسط شرکت های هواپیمایی ایران ایر با هفته ای دو پرواز از تهران به مسکو و بالعکس ، ماهان ایر هفته ای 4 پرواز از تهران به مسکو و بالعکس و ایرفلوت روسیه با هفته ای 5 پرواز از تهران به مسکو و بالعکس انجام می پذیرد . اگر هزینه سفر برایتان اهمیت نداشته باشد ناوگان حمل و نقل هوایی یکی از بهترین راه های سفر به مسکو به شمار می آید . بهتر است برای رزرو بلیط هواپیما مسکو از هفته ها قبل اقدام کنید .

سفر به مسکو با قطار

سفر به مسکو با قطار از شهرهای هلسینکی ، برلین ، پاریس ، پراگ ، وین ، بوداپست ، آلماتی ، باکو ، پکن و ... فراهم شده و علاقه مندان با استفاده از شبکه ریلی قادر خواهند بود با طی صدها و هزاران کیلومتر خود را به مسکو برسانند . بهتر است بدانید که بین ایران و مسکو هیچ راستا ریلی وجود ندارد و در صورت تمایل به استفاده از شبکه ریلی باید ابتدا به یکی از شهرهای قید شده در بالا سفر نمود که به نظر کار بی فایده ای است مگر اینکه قصد داشته باشید در شهر انتخابی نیز مدتی به گردش و تفریح بپردازید .

سفر به مسکو با اتوبوس

به طور کلی سفر از اروپا ، آسیا و سایر شهرهای روسیه به مسکو به وسیله هواپیما و قطار آسان تر است . البته تعدادی از گردشگران به سبب هزینه مقرون به صرفه اتوبوس این وسیه نقلیه را برای سفر انتخاب می نمایند . لوکس اکسپرس شرکتی است که سرویس های بین المللی بین مسکو و شهرهایی چون ورشو ، مینسک ، تارتو ، تالین ، بوداپست ، پراگ ، برلین و ... ارائه می دهد .

سفر به مسکو با خودرو

بعضی از گردشگران به سبب بازدید از شهرهای مختلف در راستا سفر به روسیه خودرو را انتخاب می نمایند . در تمامی فرودگاه های روسیه و شهرهای بزرگ امکان اجاره خودرو فراهم شده است . بزرگراه های روسیه اغلب وضعیت مساعدی دارند . راه مستقیم برای رانندگی از آلمان ، لهستان و بلاروس جاده E30 است البته برای ورود به بلاروس باید مجوز داشت .

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: لذت سفر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11988

به "راهنمای سفر به مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید