دیدنی های نزدیک مسکو و آشنایی با مناطق روستایی روسیه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دیدنی های نزدیک مسکو

مسکو پایتخت زیبا و تماشایی کشور روسیه حرف های زیادی برای گفتن دارد و هر سال گردشگران زیادی از سراسر دنیا به آن سفر می نمایند. مردم این شهر با توریست ها خو گرفته اند و دیدنی های آن حسابی شلوغ است. اکثر مسافران روسیه تنها 3 یا 4 روز در مسکو اقامت دارند و نمی توانند از شهر خارج شوند و تمام زمانشان را با برنامه های فشرده به دیدن جاذبه های تماشایی مسکو اختصاص می دهند. بعضی زمان بیشتری دارند یا ترجیح می دهند به جای هیاهوی شهری به مناطقی خلوت بروند و با زندگی مناطق روستایی و سنتی مردم روسیه آشنا شوند. زندگی هایی که با جریان های پر تکاپوی شهرهای شلوغ فاصله بسیاری دارند و می توانند برای ما آرامش را به ارمغان آورند. اگر شما هم میان این دسته از افراد قرار می گیرید در سفری کوتاه به دیدنی های نزدیک مسکو با خبرنگاران همراه شوید.

دیدنی های نزدیک مسکو و آشنایی با مناطق روستایی روسیه

پارک هنری نیکولا لنیوتز | Nikola Lenivets Art Park

اگر چه روستاهای روسیه اولین انتخاب شما برای تماشای هنرهای معاصر نیستند اما نیکولا لنیوتز ثابت نموده که می توان در میان ساختمان های چوبی و قدیمی یک روستای 650 هکتاری یکی از دیدنی های نزدیک مسکو را ساخت که در حال تبدیل شدن به مقصدی مهم برای گردشگران روسیه است. این محل تنها 220 کیلومتر (137 مایل) از مسکو فاصله دارد و در هر یک از فصل های سال زیبایی خیره نماینده به خود می گیرد، به طوری که می توانید در چند سفر مختلف برای تماشای آن بیایید. با این حال، درفصل تابستان، بازدید نمایندگان می توانند مهارت های باغبانی خود را محک بزنند و اشیاء هنری بسازند.

شما می توانید آن را معماری انتزاعی بنامید. ساختمان های آن بر فراز تپه ای ساخته شده اند و می توان از این جا کل روستا را تماشا کرد. اگر اهل صخره نوردی و بالا رفتن از سطوح شیب دار هستید، می توانید از تپه ها صعود کنید و همراه با افزایش آدرنالینتان چندین عکس سلفی با ژست های قهرمانانه هم بگیرید.

در ساخت این بنا هیچ میخی به کار گرفته نشده، البته جای هیچ نگرلنی نیست چرا که توسط ماهرترین طراحان معاصر ساخته شده است.

مرکز اصلی مجموعه Universal Mind، یک ساختمان عظیم مانند معبد توسط یکی از بنیانگذاران این پروژه، نیکولای پولیسسکی طراحی شده است. رو به روی آن هم خیابانی با ستون های چوبی که از شاخه های به هم تنیده درختان ساخته شده اند قرار داد، عبور از آن حس راه رفتن در مغز انسانی غول پیکر را در فکر آدمی تداعی می نماید. برای اتصال بین شاخه ها از صفحات فلزی استفاده شده که نور خورشید را منعکس می نمایند و موجب شده که کل سازه شبیه به گلوله ای طلایی بدرخشد.

آدرس: Nikola Lenivets Art Park, Kaluga Region, Russia

شماره تماس: 74995044333+

کولومنا | Kolomna

کولومنا در 100 کیلومتری (62 مایلی) شمال مسکو قرار گرفته است و یک شهر باستانی جذاب با کلیساهای زیبا، خانه های تاریخی قرن نوزدهم و کرملین خودش است. بازدید از مکان های مقدس شهر مانند کلیسای قرن 16 میلادی، کلیسای Old Golutvin و کلیسای سنت نیکولاس پوسادسکی دیدن کنید. موزه های غذایی شهر نیز از جمله موزه پاستیلا و موزه کالچنایا بسیار تماشایی هستند.

کاخ کولومنا عنوان هشتم از عجایب دنیا را بدست آورده است. بنایی بسیار باشکوه که سال 1672 میلادی در روسیه ساخته شد. این سازه صد سال پس از احداثش تخریب شد و کاترین دوم آن را از نو ساخت و اما این سرانجام ماجرا نبود، بنا بار دیگر تخریب شد و امروز در زیباترین حالت خود قرار گرفته است.

این جا شبیه به تصاویری است که شما از کارت پستال ها در ذهن خود دارید. طبیعتی تماشایی در کنار ساختمان هایی قدیمی که روزگاری مهم ترین مرکز حکومت روس ها بوده اند. کرملین کولومنا که از زیباترین دیدنی های نزدیک مسکو است در نیمه اول قرن 16 میلادی ساخته شد.

فضایی وسیع که دارای دیوارهای دفاعی و برج های متعدد است. کولومنا به خاطر عسل های طبیعی اش هم شهرت دارد. مردم آن به زنبورداری مشغول هستند و فراورده های زیادی از عسل فراوری می نمایند. اگر تمایل داشته باشید می توانید یک روز از سفرتان به مسکو را صرف رفت و برگشت به کولومنا یکی از زیباترین مناطق روستایی روسیه کنید.

موزه آبرامسوو | Abramtsevo Museum Reserve

در موزه آبرامسوو، شما شانس این را خواهید داشت که با زندگی مردم قرن نوزدهم روسیه آشنا شوید. املاک آبرامسوو در مجاورت فضای سبزی بکر و دست نخورده ساخته شده اند و در اواسط قرن نوزدهم از شهرت بسیاری برخوردار بودند. بعضی از افراد مشهور و سرشناس برای مدتی صاحب آن بوده اند و افراد مشهوری نیز از آن ها دیدن نموده اند: کنستانتین سرگئی آکساکوف نویسنده خانه را در دهه 1840 خرید و پس از مرگش، کارآفرین ساوا مامونتف آن را خرید و تبدیل به محلی برای هنرمندان کرد. در زمان های مختلف، نویسندگان مشهوری از جمله نیکولای گوگول و ایوان تورگنف، و همچنین هنرمندان ایلیا رپین، والنتین سروف و میخائیل وروبل و …. به این خانه رفت و آمد داشتند.

این مورد از دیدنی های نزدیک روسیه در فاصله 15 کیلومتری سرگییف پوساد قرار گرفته است.

آدرس: Abramtsevo Museum, Reserve, 1 Muzeynaya Street, Abramtsevo Colony, Moscow Region, Russia

شماره تماس: 74965432470+

املاک سوخانوف | Sukhanovo Estate

تا کنون فکر نموده اید که املاک خانواده بالکونسکی ا(شخصیت های کتاب جنگ و صلح تولستوی) در زندگی واقعی به چه چیزی شبیه است؟ در نزدیکی شهر Vidnoe در منطقه مسکو واقع شده است، این سرزمین متعلق به خانواده معروف والکوسنکی بود. در این محل مجالس با شکوه و به یاد ماندنی برگزار می شد. بدن شاهزادگان و پرنسس های خاندان والکوسنکی در این خانه دفن شده و در حیاط آن نیز عمارتی باشکوه قرار گرفته است.

متاسفانه با گذشت سال ها به خاطر رها شدن ساختمان بخش های زیادی از آن تخریب شده اند اما هنوز هم آثار از دوران باشکوهش در آن باقی مانده و تماشای زیبایی های ملک می تواند یکی از دیدنی های نزدیک مسکو و محل مناسبی برای آشنا شدن با مناطق روستایی روسیه باشد.

آدرس: Sukhanovo Estate, Vidnoe, Moscow Region, Russia

شماره تماس: 79685296060+

املاک بایکوو | Bykovo Estate

اگر 40 دقیقه سوار اتوبوس باشید و به سمت جنوب شرقی مسکو بروید، به خرابه های بایکوو می رسید که البته علی رغم تمام آسیب ها هنوز هم دیدنی و زیبا هستند. طراحی ساختمان توسط معمار برجسته روسیه Vasily Bazhenov اجرا شده، این مکان به خاطر کلیسای ظریفش که به سبک گوتیک ساخته شده شناخته می گردد. قدم زدن در پارک جنگلی، تماشای گنبد زیبای بنا و هنر نئو رنسانسی بایکوو از دیگر دیدنی های نزدیک مسکو است.

آدرس: Bykovo Estate, Kolkhoznaya street, Bykovo, Moscow Region, Russia

شماره تماس: 74964624126+

صومعه آگرشا | Ugresha Monastery

این صومعه قرن شانزدهمی، اگر تنها برای دیدن بلندترین برج ناقوس دنیا ارتدکس هم شده باشد، ارزش دیدن دارد. نماینده ای زنده از تاریخ روسیه کشور روسیه! افسانه ها می گویند که دیمیتری دونسکی آن را تاسیس کرد. دیمیتری دونسکی اولین شاهزاده مسکو بود و از 1363 حکمرانی می کرد. او تاتارها را به مبارزه طلبید و به خاطر پیروزی بر آنان به شهرت رسید. کلیسای آگرشا تاریخی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته و در طول تاریخ چندین بار تخریب شده و هر بار با شکوه بیشتری از نو ساخته شده است. امروز نیز می توانید از این مورد از دیدنی های نزدیک مسکو بازدید کنید و ساعت ها به تماشای ساختمان باشکوه آن بنشینید.

آدرس: Ugresha Monastery, 1 Svyatitelya Nikolaya Square, Dzerzhinskiy, Moscow Region, Russia

شماره تماس: 74955512643+

منبع: theculturetrip

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: الی گشت
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9713

به "دیدنی های نزدیک مسکو و آشنایی با مناطق روستایی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های نزدیک مسکو و آشنایی با مناطق روستایی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید