دیدار سرپرست میراث فرهنگی کرمان با اعضای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: نباید بین بخش دولتی و خصوصی صنعت گردشگری این استان مرزبندی گردد.

دیدار سرپرست میراث فرهنگی کرمان با اعضای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، فریدون فعالی در دیدار رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای جهان صنعت گردشگری به عنوان محور توسعه و عاملی برای رونق مالی شناخته شده است، اظهار کرد:در چند سال آینده صنعت گردشگری از لحاظ درآمد، در رأس صنایع موجود در جهان قرار خواهد گرفت و بزرگترین بخش تجارت بین الملل را به خود اختصاص خواهد داد.

وی با بیان اینکه در صورت تکمیل زیرساخت ها، گردشگری می تواند بیشتر از دیگر صنایع برای کشور ارزآوری و درآمدزایی داشته باشد، توضیح داد: رسیدن به این هدف عالی نیازمند همدلی و هم افزایی بین بخشی نهادهای مرتبط است.

فعالی توضیح داد: توسعه گردشگری میسر نمی گردد مگر اینکه سازمان ها و نهادهای مرتبط با این حوزه در راستای یک هدف گام بردارند.

وی اضافه کرد: کشور ایران به دلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی می تواند یکی از پیشروترین و پیروز ترین کشورهای جهان در عرصه گردشگری باشد و درآمدزایی بالایی از سفر گردشگران خارجی کسب کند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به وجود امنیت پایدار در کشور و استان کرمان اشاره نمود و گفت: باید از این فرصت در جهت توسعه صنعت گردشگری بهره برد.

وی با اشاره به اینکه از مزایای صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال با حداقل بودجه و هزینه است، اضافه کرد: اگر با مدیریت و برنامه ریزی مناسب از فرصت ها و ظرفیت های موجود استفاده کنیم، بدون شک صنعت گردشگری می تواند به عنوان یکی از صنایع پیشرو در رشد و شکوفایی مالی نقش بسزایی را ایفا نماید.

فعالی با اشاره به اینکه موضوع گردشگری امری فرابخشی بوده و عملکرد سازمانها و نهادهای متعددی بر آن تاثیر گذار است، گفت: بر این اساس ارتقای شاخص های گردشگری نیازمند ایجاد تعامل، هماهنگی و همسویی دستگاه های مختلف با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی اظهار کرد: کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری می توانند سه ضلع توسعه گردشگری شهر کرمان محسوب شوند و برای پیشبرد این هدف در کنار یکدیگر قرار گیرند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی سه وظیفه مهم در کنار سایر وظایف خود برعهده دارد، گفت: داشتن تعامل سازنده با بخش خصوصی یکی از مهم ترین اولویت های این سازمان، در جهت توسعه صنعت گردشگری است.

وی در ادامه به حمایت از طرح های سرمایه گذاری در بخش گردشگری اشاره نمود و اضافه کرد: باید مسئولان استان همه بسترهای سرمایه گذاری را برای بخش خصوصی فراهم نمایند و حامی آنها باشند.

فعالی با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان به همکاری فعالان بخش خصوصی در حوزه های مختلف صنایع دستی و گردشگری نیازمند است، توضیح داد: باید مرز و فاصله میان بخش دولتی و خصوصی در حوزه های مرتبط با میراث فرهنگی شکسته گردد و همه با همکاری یکدیگر و با قوت در جهت توسعه گردشگری استان کوشش کنیم.

وی در ادامه به ارتباط تنگاتنگ مقوله امنیت و صنعت گردشگری اشاره نمود و اضافه کرد: یکی از مولفه های پیشرفت صنعت گردشگری ایجاد امنیت و احساس امنیت برای گردشگران و سرمایه گذاران است زیرا با کوچک ترین اظهار نظر و یا حرکتی اشتباه ورود گردشگران به منطقه دچار چالش و تردید خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در خاتمه خواهان ارائه پیشنهاد و راه چاره برای برطرف مسائل و مسائل پیش روی صنعت گردشگری استان توسط فعالان این حوزه شد و اعلام نمود: امیدواریم با مطرح کردن این مسائل در کارگروه گردشگری بتوانیم گام های موثری برای توسعه استان برداریم.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: میراث آریا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9825

به "دیدار سرپرست میراث فرهنگی کرمان با اعضای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار سرپرست میراث فرهنگی کرمان با اعضای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید