دبیر کل ناتو : نقشی در خلیج فارس نداریم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز سه شنبه خواهان آرامش در منطقه خلیج فارس شد.

دبیر کل ناتو : نقشی در خلیج فارس نداریم

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از بروکسل، ینس استولتنبرگ همچنین یادآور شد که مساله مهم در حال حاضر، کاستن از شدت تنش است.

وی که در آستانه نشست روز چهارشنبه وزرای دفاع ناتو سخن می گفت، مدعی شد که متحدان این ائتلاف از بابت اوضاع در منطقه خلیج فارس و فعالیت های بی ثبات نماینده ایران در این منطقه نگران هستند.

استولتنبرگ با اعلام این که وزیران دفاع ناتو درباره ایران گفت و گو می نمایند، بیان کرد: هر چند موضوع ایران در دستور کار رسمی نشست وزیران دفاع قرار ندارد اما انتظار دارم که وزیران هم در جلسه و هم در دیدارهای دوجانبه در حاشیه نشست وزیران درباره ایران مذاکره نمایند.

دبیر کل ناتو درخصوص هشدار احتمالی آمریکا در خصوص حمله به ایران و ارزیابی اقدامات واشنگتن در منطقه گفت: ما در ناتو به طور منظم به تبادل تحلیل درباره بسیاری موضوعات از جمله درمورد اوضاع خلیج فارس و ایران می پردازیم اما من وارد جزئیات مربوط به رایزنی ها و تبادل اطلاعات جاری نمی شوم.

در پی سرنگونی پهپاد متجاور آمریکایی به حریم هوایی ایران که بامداد پنجشنبه هفته گذشته از پایگاه هوایی الظفره امارات برخاست و ارتفاع خود را تا 10 کیلومتری زمین برای حرکت به سمت مرزهای ایران افزایش داد، موجب تشدید تنش بین تهران و واشنگتن شده است ...

آمریکا در ادامه اقدامات تحریک آمیز خود شامگاه دوشنبه با صدور فرمان اجرایی جدیدی از سوی ترامپ، تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا پس از امضای این فرمان در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اعلام اینکه تحریم های آمریکا بر نهاد رهبری ایران اعمال می گردد، گفت که ترامپ به وی دستور داده است تا اواخر هفته، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را نیز به فهرست تحریم شدگان اضافه کند.

در همین حال، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در سخنانی تحریم رهبر انقلاب اسلامی را نشانه بی خردی دولتمردان آمریکایی دانست و گفت: اگر آمریکایی ها در مذاکره صادق هستند چرا همزمان وزیر خارجه را تحریم می نمایند.

رئیس جمهوری اضافه نمود: در هیات حاکمه آمریکا در کاخ سفید یک سرخوردگی عجیب و یک سردرگمی بزرگ بوجود آمده است. سرخورده شدند چرا که هر جایی هر کار و اقدامی می نمایند به نتیجه نمی رسند، آنها توقع داشتند که کشور را ظرف چند ماه به هم بریزند اما می بینند که مردم روز به روز محکم تر و مقاوم تر و خلاقانه تر حرکت می نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در واکنش به تحریم های آمریکا علیه رهبر انقلاب اسلامی، وزیر امور خارجه و جمعی از فرماندهان سپاه گفت: دولت ترامپ در حال نابودی همه سازوکارهای جا افتاده بین المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است.، ایرنا

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9240

به "دبیر کل ناتو : نقشی در خلیج فارس نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر کل ناتو : نقشی در خلیج فارس نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید