دبل شفر مقابل دایی منهای این 3 نفر

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شمارش معکوس برای بازی استقلال درجام حذفی مقابل سایپا شروع شده است. استقلال پنج شنبه دوباره رخ در رخ تیم دایی قرار می گیرد. دیداری که آبی ها درآن 3 غایب بزرگ دارند

دبل شفر مقابل دایی منهای این 3 نفر

به گزارش خبرنگاران ، استقلالی ها می خواهند بازی عصر پنج شنبه مقابل سایپا را هم به مانند دیداری که در لیگ برتر(قبل از شکست به سپاهان) با برد پشت سرگذاشتند، با پیروزی تمام نمایند و به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برسند. این بازی در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های جام حذفی برگزار می گردد و از بازی قبل درلیگ برتر برای استقلالی ها مهم تر است. شاید استقلالی ها تا حدودی به این نتیجه رسیده باشند که در لیگ برتر نمی توانند با تیم هایی همچون سپاهان و حتی پرسپولیس رقابت نمایند به همین جهت درتلاشند تا درجام حذفی به صندلی مطلوبی برسند تا درفصل جاری دست شان از رسیدن به جام کوتاه نماند. استقلال اما در حالی گام به این بازی بزرگ می گذارد که 3 بازیکن ارزشمندش را در اختیار ندارد.

وریا غفوری یکی از این غایبان است. بازیکنی که بدون شک در ماه های اخیر آماده ترین استقلالی حاضر در فوتبال ایران بوده و فعالیت چشمگیری در جناح راست تیمش داشته است. هرچند که همین وریای آماده نسبت به فصل قبل افت محسوسی داشته اما تردیدی نیست که او با احتساب همه بازی هایی که در فصل جاری از استقلال دیدیم، از دیگر بازیکنان شرایط فنی مطلوب تری داشته است. غیبت وریا در ترکیب استقلال مربیان این تیم را مجاب می نماید تا دوباره به سمت فرشاد محمدی مهر گرایش یابند. اگر شفر به بازی نگرفتن از خسروحیدری اصرار داشته باشد، بدون شک گزینه ای جز او نمی توند برای استقلال در پست دفاع راست بازی کند. غیب وریا باعث می گردد تا پس از مدت ها دوباره این بازیکن در جناح راست استقلال دیده گردد. محمدی مهر درهفته های آغازین لیگ درترکیب اصلی استقلال قرار می گرفت اما او بعد از نمایش ضعیفی که مقابل پارس جم داشت دیگر درترکیب استقلال دیده نشد و سرمربی آبی ها به تناوب از بازیکنانی همچون حیدری، منتظری و وریا استفاده کرد.

شاید اگردر این بازی منتظری حضور داشت شفر دوباره دست احتیاج به سوی این مدافع با تجربه دراز می کرد اما منتظری هم با مصدومیت روبرو است و هفته ها دور از ترکیب استقلال خواهد بود. این مدافع با مصدومیت از ناحیه روی پا روبرو است و این طور که کادر پزشکی استقلال گفته، باید 6 هفته فیزیوتراپی کند تا به شرایط ایده ال برسد. منتظری به احتمال زیاد با این وضعیت حضور در جام ملت های آسیا را هم از دست خواهد داد و شانس را به دیگر بازیکنان خوهد داد تا از غیبت او در تیم ملی نیز بهره بگیرند. البته تیم ملی تا انتها نیم فصل اردویی نخواهد داشت و منتظری اگر بتواند تا آن موقع مصدومیتش را رفع کند می تواند خودش را به اردوی تیم ملی برساند.

دیگرغایب استقلال مقابل سایپا علی کریمی. بازیکنی که در آخرین تمرین استقلال نیز به صورت انفرادی تمرین کرد. تمریناتی که اختصاص داشت به کارهای بالا تنه. کریمی تا قبل از مصدومیت دوباره بازی های امیدوارنماینده ای در ترکیب استقلال انجام داده بود وشرایط فنی خوب داشت اما او درجریان بازی با سپاهان که منجر به شکست استقلال شد حوالی دقیقه 7 دوباره با مصدومیت روبرو شد و این آسیب دیدگی به حدی سخت بود که شفر چاره ای جز تعویض این بازیکن نداشت و او را از میدان بازی با سپاهان بیرون برد.

غیبت علی کریمی اما ممکن است کمترین چالش را برای استقلال به دنبال داشته باشد. کریمی در پست هافبک دفاعی بازی می نماید ودست وینفرد شفر برای انتخاب هافبک در بازی با سایپا چندان بست نیست. به احتمال زیاد این مصدومیت باعث می گردد تا روزبه چشمی دوباره به خط میانی منتقل گردد و در کنار فرشید باقری به عنوان دو هافبک دفاعی ایفای نقش کند. چشمی بیشتر برای بازی در پست دفاع میانی مد نظر وینفرد شفر است اما کمبود بازیکن به احتمال زیاد این بازیکن را به پست هافبک دفاعی منتقل می نماید. با توجه به اینکه چشمی در این بازی بیشتر برای پست هافبک دفاعی مد نظر است، پیش بینی می گردد که شفر در خط دفاع از زوج سهرابیان ودانشگر استفاده کند. البته نمایش دانشگر مقابل سپاهان بسیار ضعیف بوده و شاید این نمایش در نهایت شفر را مجاب به چرخش به سمت استفاده از زوج چشمی و سهرابیان در خط دفاع کند که اگر این چنین گردد، بازیکنی همچون نویمایر برای بازی کنار فرشید باقری نسبت به دیگر بازیکنان شانس خواهد داشت.

با مصدومیت این 3 بازیکن معادلات ترکیب استقلال در آستانه بازی مهم با سایپا پیچیده تراز هرزمان دیگری شده و سرمربی استقلال ناچار است دوباره ترکیب تیمش را با تغییراتی روبرو کند. احتمال بازگشت روح الله باقری به ترکیب اصلی استقلال را هم هرگز نادیده نگیرید.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2065

به "دبل شفر مقابل دایی منهای این 3 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبل شفر مقابل دایی منهای این 3 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید