خبرنگاران کارگردان برجسته چینی: سینمای ایران زبانزد خاص و عام است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پکن- خبرنگاران- جانگ های یینگ کارگردان معروف چینی گفت: سینمای ایران در دنیا زبانزد خاص و عام است و بیشتر کارگردانان دنیا می خواهند با سینماگران و هنر فیلمسازی ایران آشنا شوند و مرتبط باشند.

خبرنگاران کارگردان برجسته چینی: سینمای ایران زبانزد خاص و عام است

جانگ های یینگ امروز پنجشنبه به مناسبت گشایش جشنواره بین المللی فیلم شانگهای با حضور فیلمسازان ایرانی، به اهمیت مشارکت فیلمسازان دو کشور اشاره نمود و خاطر نشان ساخت سینمای چین نمی تواند از سینمای ایران جدا باشد، تجربه، هنر و فرهنگ سینمای ایران الگوی مناسبی برای کارگردانان چینی است.

وی از فیلم های ایرانی به عنوان بهترین فیلم های دنیا یاد کرد و گفت سینمای ایران از لحاظ فرهنگی عناصری دارد که آن را به سینمای چین بیشتر مرتبط می سازد فرهنگ و هنر دو کشور در بسیاری از موارد با یکدیگر تشابهاتی دارند و زمینه ساز همکاری های سینمایی می شوند.

این کارگردان صاحب نام چینی با اشاره به کارگردانان برجسته ایرانی در عرصه سینمای دنیا گفت: ما نمی توانیم سینمای ایران را نادیده بگیریم ایرانی ها فیلم هایی می سازند که در سطح دنیا مطرح هستند اعتقاد داریم که به هر شکل باید همکاری ها با ایران افزایش یابد.

وی هنر، فرهنگ و سینمای چین و ایران را با مشابه دانست و گفت که آنقدر تجربه و هنر داریم که بتوانیم با یکدیگر بهترین همکاری ها را داشته باشیم.

این کارگردان برجسته و بنام چین آثار ایرانی را بسیار ممتاز توصیف کرد و گفت: فیلم های ایران با سادگی و طبیعت خاصی که دارند کشورها و مخاطبان را به خود جذب می نماید مردم در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله چین فیلم های ایرانی را دوست دارند و با لذت بردن از آنها به تماشای آنها می نشینند.

جانگ مبادلات فرهنگی و هنری از جمله تعاملات گسترده تر میان سینمای چین و ایران را خواهان شد و گفت که در سراسر همایش ها و سمینارهایی که درباره سینمای ایران برگزار می گردد بر افزودن به این همکاری ها تایید می گردد.

وی شفافیت و طبیعی بودن، همیشگی بودن، ساده بودن، ممتاز بودن، مردمی بودن و سوژه های ناب فیلم های ایرانی را برای همه دنیا مطرح، مفید و قابل توجه دانست و گفت که به خاطر همین چین هم علاقه مند به همکاری با سینمای ایران است این کار برای هر دو کشور می تواند بسیار مفید باشد.

بیست و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم شانگهای با حضور 10 فیلم از ایران از 25 خرداد شروع شده است و تا 3 تیر با نمایش آثار بیش از 10 فیلمساز ایرانی در بخش های مختلف ادامه دارد.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8981

به "خبرنگاران کارگردان برجسته چینی: سینمای ایران زبانزد خاص و عام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کارگردان برجسته چینی: سینمای ایران زبانزد خاص و عام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید