توسعه پایدار کشاورزی نیازمند تدوین برنامه و چشم انداز مناسب است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، احمدعلی کیخا عصر امروز در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و معاون وزرای نیرو و جهاد کشاورزی از سد قوچم دهگلان اظهارداشت: نباید راه های اشتباهی که بنام توسعه کشاورزی در دیگر استان های کشور طی گردیده در این استان نیز ادامه داده گردد چرا که باعث از بین رفتن منابع آبی و تبدیل اراضی کشاورزی به زمین های برهوت می گردد.

توسعه پایدار کشاورزی نیازمند تدوین برنامه و چشم انداز مناسب است

وی اضافه نمود: برای توسعه کشاورزی به صورت پایدار احتیاج است چشم انداز و برنامه جامعی دیده گردد و بعد از آن آبی که با هزینه های بسیار بالایی در حال کنترل آن هستیم، صرف مصارف کشاورزی گردد تا در آینده دچار مشکل نشویم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولویت اول مصرف آب باید در بحث شرب باشد و پس از آن سفره های زیرزمینی که چند سال گذشته از وجود آب خالی گردیده اند دوباره احیا شوند و به عنوان اولویت سوم اگر آبی مازاد آمد و تعقل و برنامه منطقی در زمینه کشاورزی و توسعه آن صرف گردد.

کیخا با بیان اینکه آب باید در جایی صرف گردد که بیشترین بهره وری را داشته باشد، یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی باید تضمین بدهد که با مصرف آب های روان و زیرزمینی در بحث توسعه کشاورزی، منابع آبی استان به خطر نمی افتد تا دیگر شاهد بلایی که سر دشت های یزد و کرمان و سیستان آمده است، سر دشت های سرسبز کردستان نیاید.

وی اعلام کرد: انتقال آب از سد آزاد به سد قوچم هزینه های بسیاری از ابتدای آغاز به ساخت سد تا بهره برداری از آب آن برای دولت به همراه داشته است و باید در هزینه کرد آن نیز دقت بسیار زیادی صورت گیرد.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1567

به "توسعه پایدار کشاورزی نیازمند تدوین برنامه و چشم انداز مناسب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه پایدار کشاورزی نیازمند تدوین برنامه و چشم انداز مناسب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید