تماس تلفنی ماکرون با ولی عهد سعودی درباره حادثه آرامکو

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس جمهور فرانسه برای آنالیز حادثه آرامکو که در آن تأسیسات نفتی سعودی هدف حملات تلافی جویانه ارتش یمن نهاده شد، تلفنی با ولی عهد سعودی گفت وگو کرد.

تماس تلفنی ماکرون با ولی عهد سعودی درباره حادثه آرامکو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون روز سه شنبه (شب گذشته) با محمد بن سلمان ولی عهد سعودی، تلفنی گفت وگو کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) نوشت، ولی عهد سه شنبه، تماسی از امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه دریافت کرد و در این گفت وگو، حمله به تأسیسات نفتی وابسته به شرکت آرامکو آنالیز شد.

شرکت آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان سعودی و بزرگ ترین شرکت نفتی جهانست که بامداد شنبه در چند تأسیسات وابسته به خود در دو منطقه بقیق و خریص، هدف حملات تلافی جویانه ارتش یمن نهاده شد و فراوری حدود پنج میلیون بشکه نفت متوقف شد.

به نوشته واس، رئیس جمهور فرانسه ضمن محکوم کردن و ابراز انزجار از اقدامات خصمانه که تأسیسات حیاتی پادشاهی [سعودی] را هدف گرفت و تأکید بر حمایت فرانسه از امنیت و ثبات پادشاهی در مقابل اقدامات خرابکارانه، بر لزوم اینکه [عربستان] نباید در مقابل دیدگان جهان در مقابل این حملات ضعف نشان بدهد، تأکید نموده است.

امانوئل ماکرون همچنین از آمادگی کشورش برای مشارکت در تحقیقات کارشناسان بین المللی برای یافتن منبع حملات اطلاع داد.

همزمان با این خبر، فرانسه در بیانیه ای تأیید کرد که برای مشارکت در تحقیقات، کارشناسانی به عربستان سعودی اعزام خواهد نمود.

به گزارش واس، ولی عهد سعودی نیز در این دیدار گفته که هدف این حملات خرابکارانه ناامن کردن کل منطقه و آسیب زدن به اقتصاد جهانست.

در همین ارتباط، ژانو ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه دیروز سه شنبه در جمع خبرنگاران در قاهره توضیح داد که پاریس هیچ شواهدی در اختیار ندارد که نشان بدهد پهپادها از چه محلی به سمت تأسیسات نفتی عربستان ارسال شده است (جزئیات بیشتر).

شب گذشته عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی جدید سعودی در کنفرانسی خبری از بازگشت فراوری نفت کشورش به میزان قبل از حملات (حدود ده میلیون بشکه در روز) اطلاع داد.

در حالی که یمن اعلام نموده در واکنش به حملات سعودی به یمن و جنگ و محاصره پنج ساله این کشور در حال دفاع از خود است، از اینکه بعضی کشورها حمله تلافی جویانه صنعاء را محکوم نموده و عربستان سعودی را به دلیل بمباران یمن محکوم نمی نمایند، بشدت انتقاد کرد.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارلله در بیانیه ای ضمن بیان اینکه، جامعه جهانی باید به جای محکوم کردن یمنی ها، جنایت و کشتار چند ساله سعودی ها در یمن را محکوم نمایند، گفت: کسانی که به دنبال ثبات بازار نفت هستند، باید از ائتلاف سعودی بخواهند به تجاوزات و محاصره خود علیه یمن انتها دهد (جزئیات بیشتر).

ق

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13707

به "تماس تلفنی ماکرون با ولی عهد سعودی درباره حادثه آرامکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس تلفنی ماکرون با ولی عهد سعودی درباره حادثه آرامکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید