تست پتوی ویژه اطفا حریق خودرو در نروژ

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک کمپانی نروژی به نام Bridgehill محصولی بسیار کاربردی را معرفی نموده که در واقع یک پتوی مخصوص اطفا حریق خودرو است.

تست پتوی ویژه اطفا حریق خودرو در نروژ

کنترل آتش سوزی خودرو و انتها دادن به آن با توجه به وجود باک حاوی بنزین و بسیاری از مواد اشتعال زای دیگر جز خطرناک ترین عملیات های اطفا حریق محسوب می گردد.

بویژه آنکه خودروی مشتعل در نزدیکی خودرو های دیگر قرار داشته باشد، زیرا این حالت به مفهوم احتمال شکل گیری انفجار هایی زنجیره ای خواهد بود.

در راستای ارائه راه حلی برای این مشکل، یک کمپانی نروژی به نام Bridgehill محصولی بسیار کاربردی را معرفی نموده که در واقع یک پتوی مخصوص اطفا حریق خودرو است.

این راه چاره زمانی ارزش خود را نمایان می سازد که به گزارش یکی از مراکز آتش نشانی آمریکا دقت کنیم که براساس آن چندی پیش برای انتها دادن به آتش سوزی یک دستگاه خودروی تسلا برابر با 32 هزار گالن آب مصرف شد! اگر به این میزان آب و انرژی مورد احتیاج برای کنترل آتش سوزی را اضافه کنیم آنگاه ارزش های پتوی مخصوص کمپانی نروژی کاملا ارزش های خود را آشکار می سازد.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

البته باید به یک نکته بسیار مهم نیز اشاره کنیم: هنگام آتش سوزی خودرو مواد سمی مختلفی در محیط اطراف پخش می گردد که استفاده از پتو این مساله مهم را نیز به میزان چشمگیری حل می نماید.

در رابطه با خودرو های الکتریکی نیز فایده و اثر این پتو کنترل آتش تا زمان حضور در محل نیرو های آتش نشان تعریف شده است. زیرا همانطور که می دانید باتری لیتیومی مورد استفاده در خودرو های الکتریکی بدون حضور اکسیژن نیز به سوختن ادامه می دهد.

پتوی Bridgehill در ابعاد 6 در 8 متر فراوری می گردد که می تواند بیشتر خودرو ها را پوشش دهد. وزن این پتو 28 کیلوگرم است. سازنده توصیه می نماید این پتو به مدت 20 دقیقه روی خودروی آتش گرفته باقی بماند تا آتش سوزی بطور کامل کنترل گردد.

این محصول یک نمونه PRO نیز دارد که برای آتش سوزی های عظیم زمانی که خودرو ها کنار یکدیگر پارک هستند، استفاده دارد، زیرا 30 خودرو را می توان با آن پوشاند.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: فرادید
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 56984

به "تست پتوی ویژه اطفا حریق خودرو در نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست پتوی ویژه اطفا حریق خودرو در نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید