تزیین کدو حلوایی با 60 ایده ساده و مجذوب کننده

به گزارش مجله یک کامپیوتر، با رسیدن فصل سرما کم کم کدو حلوایی راه خودش را به خانه های ما باز می نماید. کدو حلوایی پخته اغلب در انواع دسرها مانند دونات کدو حلوایی، پای کدو حلوایی و حتی نوشیدنی هایی مانند هات چاکلت کدو حلوایی و شیر کدو حلوایی استفاده می گردد. از آنجا که با نزدیک شدن به مراسم هایی مانند هالووین و شب یلدا در میانه پاییز و اول زمستان، ایده های تزیین کدو تنبل هواداران بیشتری پیدا می نمایند، در این مطلب 60 ایده خاص و ساده برای تزیین کدو حلوایی در مراسم های مختلف را با هم می بینیم.

تزیین کدو حلوایی با 60 ایده ساده و مجذوب کننده

تزیین کدو حلوایی برای شب یلدا

شب یلدا یکی از زیباترین و به یادماندنی ترین مناسبت های ایرانی است. به علت اهمیت شب یلدا، هر ساله ایرانی ها با برگزاری مهمانی و دورهمی این شب را جشن می گیرند. هر خانواده دوست دارد تا با تهیه دسرهای شب یلدا و شامی خوشمزه، این شب را خاطره انگیز برگزار کند. برای همین هم اعضای خانواده ساعت های زیادی را صرف تهیه و تزیین سفره شب یلدا می نمایند. یکی از المان هایی که می تواند به زیبایی این سفره یاری کند، کدو حلوایی تزیین شده است. شما می توانید با استفاده از ساده ترین ابزارها مانند وسایل رنگ آمیزی، چند شاخه گل و روبان زیبایی سفره یلدا و میز شام خودتان را زیباتر کنید. برای ایده های تزیین کدو تنبل می توانید از ایده های مشابه تصاویر زیر بهره ببرید.

تزیین کدو حلوایی با گل و میوه

تزیین کدو حلوایی با گل یکی از زیباترین ایده های تزیین است که می تواند زیبایی سفره یلدا را دوچندان کند. برای این کار می توانید از گل های تازه یا خشک استفاده نموده و کدو را با آن ها تزیین کنید.

تزیین کدو حلوایی هالووین

هالووین یکی از مراسم های غیرایرانی است که چند سالی است برگزاری آن برای ایرانیان هم مجذوب کننده شده است. اگر مهمانی هالووین برگزار می کنید، تزیینات کدو حلوایی که در تصاویر زیر استفاده شده اند، ایده های مجذوب کنندهی هستند. با این ایده ها می توانید در سریع ترین زمان ممکن با چند تکه پارچه، چسب و مقداری وسایل رنگ آمیزی دکور مورد نظرتان را تکمیل کنید. اجرای این ایده ها برای بچه ها نیز می تواند بسیار مجذوب کننده باشد.

تزیین کدو حلوایی برای عروس

یکی دیگر از مراسم هایی که می توان در آن از کدو حلوایی تزیین شده استفاده کرد، مراسم هایی است که برای عروس ها برگزار می گردد. در بعضی رسوم که در شب چله برای نوعروس ها هدیه برده می گردد یا سایر مهمانی هایی که در فصل پاییز و اوایل زمستان است، می توان متناسب با فضای مهمانی از ایده های تزیین کدو حلوایی برای عروس مثل استفاده از گل های ساتن، تزیین کدو حلوایی با شمع، پارچه های کنفی، نگین های براق و رنگ های روشن بهره برد. برای رنگ آمیزی کدو می توان از اسپری طلایی و نقره ای نیز استفاده کرد.

نحوه تزیین کدو حلوایی

حالا که تصاویر و ایده های مختلف تزیین کدو حلوایی را دیدیم، با ما همراه باشید تا نحوه تزیین تعدادی از آن ها را یاد بگیریم.

طراحی کدو حلوایی با شابلون

در این روش می توانید با استفاده از یک شابلون آماده یا کاغذی که طرح دلخواهتان را روی آن برش زده اید، روی کدو حلوایی طراحی کنید. ابتدا می توانید شابلون را روی کدو قرار داده و با چسب کاغذی آن را ثابت کنید. حالا با استفاده از یک ماژیک قسمت های خالی را رنگ آمیزی نموده و سپس شابلون را جدا کنید.

تزیین خالخالی کدو حلوایی

برای این کار به رنگ متالیک یا رنگ های آکرلیک نیاز داریم. مقداری رنگ آکرلیک را برداشته و کف ظرف بریزید. برای پخش کردن رنگ به یک قلم موی اسفنجی نیاز داریم. می توانید مقداری اسفنج را به صورت گرد برش بزنید و به یک دسته چوبی یا هر وسیله ای که در دسترس دارید متصل کنید. حالا اسفنج را درون رنگ زده و خال های رنگی روی سطح کدو حلوایی ایجاد می کنیم.

رنگ آمیزی کدو حلوایی

اگر می خواهید فقط بخش هایی از کدو را رنگ کنید و مایلید قسمت هایی از آن دست نخورده باقی بماند می توانید از یک نوار چسب بهره ببرید. برای این کار، قسمت هایی از کدو که قرار است بدون رنگ بماند را با نوار چسب بپوشانید. حالا یک رنگ آکریلیک را به دلخواه انتخاب نموده و مشابه روش قبل با استفاده از یک قلم موی اسفنجی سایر قسمت های آن را رنگ آمیزی کنید. پس از خشک شدن رنگ می توانید چسب ها را جدا کنید. در این مرحله کدوی رنگ آمیزی شده شما آماده است.

طراحی کدو حلوایی با لاک ناخن

یکی دیگر از راه های رنگ آمیزی کدو بدون استفاده از قلم مو، لاک ناخن است. برای این کار شما به کاسه آب و چند رنگ لاک نیاز دارید. مقداری از لاک را روی سطح آب بریزید. می توانید از فقط یک یا چند رنگ بهره ببرید. سپس کدو را برداشته و از یک سمت وارد آب نموده و از سمت دیگر خارج کنید. سعی کنید تمامی رنگ ها روی سطح کدو قرار بگیرند. حالا برای مدتی آن را کنار بگذارید تا رنگ لاک روی کدو خشک شوند.

طراحی با چسب سیلیکونی

یک راه خوب برای ایجاد طرح های برجسته روی کدو تنبل، استفاده از چسب سیلیکونی آکواریوم یا چسب های خمیری است. ابتدا روی کدو را به خوبی تمیز کنید و با استفاده از چسب طرح دلخواه خودتان را روی آن ایجاد کنید. سپس اجازه بدهید مقداری خشک گردد. قسمت ساقه کدو را چسب بزنید و سپس با استفاده از اسپری رنگ یا رنگ های اکریلیک سطح آن را به دلخواه رنگ کنید.

نکات مهم درباره تزیین کدو حلوایی

در ادامه، نکات مهم برای تزیین کدو حلوایی را آورده ایم.

  • برای تزیین کدو حلوایی می توانید از وسایل مختلفی مانند چشم های عروسکی متحرک، نمد، پارچه های بدون استفاده و کاموای کشباف نیز بهره ببرید.
  • برای اتصال مواد مختلف به کدو حلوایی می توانید به آن چسب حرارتی یا سوزن ته گرد بزنید.
  • اگر می خواهید درون کدو تنبل را با گل پر کنید، ابتدا باید درون آن را خالی نموده و یک اسفنج یا ظرف کوچک را داخل کدو حلوایی قرار دهید. سپس می توانید شاخه های مختلف گل را در آن بچینید.
  • اگر دوست داشته باشید کدو حلوایی شما شبیه یک فانوس به نظر برسد و روشنایی داشته باشد، می توانید درون کدو را بتراشید و یک شمع یا ریسه رنگی در آن قرار دهید.
  • اگر می خواهید تصویر خاصی را روی کدو حلوایی حک کنید، می توانید تصویر مورد نظر را روی یک کاغذ پرینت بگیرید، آن را روی کدو قرار داده و خطوط آن را با یک جسم تیز بکشید. حالا می توانید اطراف آن را خالی نموده و تصویر را روی آن ببینید.
  • برای تازه نگه داشتن کدو حلوایی می توانید به صورت روزانه به آن محلول سفیدنماینده اسپری کنید. در صورتی که کدو تراشیده نشده باشد از سرکه نیز می توانید بهره ببرید.
  • درون کدو را به خوبی خالی و خشک نگه دارید. رطوبت درون کدو می تواند روند پوسیدگی آن را تسریع کند.
  • برای جلوگیری از پوسیدن حلوایی، روی قسمت های بریده شده آن روغن زیتون یا روغن نارگیل بمالید.
  • کدو حلوایی بسیار مستعد جذب مگس میوه است. برای دور کردن مگس میوه از آن، حتما داخل آن را به خوبی تخلیه نموده و یک ظرف آبمیوه کنار آن قرار دهید.
  • برای شستن کدوها می توانید از آب گرم و مایع ظرفشویی بهره ببرید. مراقب باشید که کدوها هنگام شستن زخمی و لکه دار نشوند.
  • توجه داشته باشید که ماندگاری کدو تنبل تراشیده شده زیاد نیست، اما کدویی که باز نشده باشد را می توانید تا آخر فصل نگه دارید. به طور کلی عمر کدو تنبل حدود دو تا سه ماه است.
  • مناسب ترین رنگ برای رنگ آمیزی کدو حلوایی، رنگ های اکریلیک هستند. به این نکته توجه داشته باشید که اگر رنگ های استفاده شده روی سطح کدو نمی مانند، به این علت است که سطح آن به خوبی تمیز نشده است.

سوالات متداول درباره تزیین کدو حلوایی

تا اینجای مطلب ایده های تزیین مختلفی را برای مناسبت های گوناگون دیدیم و نکات مهم تزیین کدو تنبل را یاد گرفتیم. در ادامه پاسخ به چند سوال پرتکرار و مهم را می خوانیم.

چطور می توانیم ماندگاری کدو تنبل را بالا ببریم؟

برای اینکه کدو حلوایی تزیین شده شما عمر بیشتری داشته باشد قبل از آغاز به کار آن را درون یک ظرف پر از آب و محلول سفیدنماینده (به نسبت ده به یک) قرار دهید و اجازه بدهید برای دو دقیقه در آن بماند. سپس باید آن را با یک پارچه خشک کنید. توجه داشته باشید که قسمت ساقه باید کاملا خشک شده باشد.

چطور باید کدو تنبل را از آفت ها دور نگه داشت؟

از آنجا که کدوها هم مانند هر میوه دیگری برای آفات مجذوب کننده هستند، می توانید با قرار دادن آن ها روی بلندی ها از نفوذ حشرات و مورچه ها به داخل آن ها جلوگیری کنید.

آیا می توان درون کدو حلوایی از شمع استفاده کرد؟

استفاده از شمع درون کدو موجب خشک شدن فضای داخلی آن و پوسیدگی می گردد. اگر می خواهید که کدو تنبل تزیین شده شما عمر بیشتری داشته باشد می توانید از ریسه های نور برای آن بهره ببرید.

آیا می توان تزیین کدو حلوایی را همراه با بچه ها انجام داد؟

اگر هنگام تزیین کدو حلوایی کودکی شما را همراهی می نماید حتما از وسایل ایمن بهره ببرید. وسایل برش را کنار بگذارید و سعی کنید با چسب، کاغذ و پارچه کدوی خود را تزیین کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 30 مهر 1402 بروزرسانی: 30 مهر 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 90902

به "تزیین کدو حلوایی با 60 ایده ساده و مجذوب کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیین کدو حلوایی با 60 ایده ساده و مجذوب کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید