عظیم ترین کارخانه ام دی اف مازندران ، افتتاح پنج طرح صنعتی و معدنی با حضور رئیس جمهوری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، عظیم ترین واحد فراوری ام دی اف (فیبر فشرده) مازندران امروز پنجشنبه با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری و حضور میدانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بندر امیرآباد در شرق استان افتتاح شد.

عظیم ترین کارخانه ام دی اف مازندران ، افتتاح پنج طرح صنعتی و معدنی با حضور رئیس جمهوری

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، برای ساخت این واحد مرتبط با صنایع چوبی در مجموع 900 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات بانکی و آورده بخش خصوصی سرمایه گذاری شد. معادل 35 میلیون یورو از این اعتبار در قالب ارزی برای خرید ماشین آلات ازسوی دولت تخصیص داده شد. این واحد فراوریی سولزی که وابسته به شرکت آرین شیمی است در زمینی به مساحت 20 هکتار و زیر بنای هفت هزار متر مربع ساخته شد و سالانه قادر به فراوری افزون بر 300 هزار متر مکعب تخته فیبری فشرده است. بیش از 300 نفر هم با راه اندازی این واحد صنعتی مشغول کار شدند. در 2 روز اخیر با سفر سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان مازندران حدود یک هزار و 580 میلیارد تومان واحد صنعتی در این خطه شمال کشور به بهره برداری رسید و برای حدود یک هزار نفر نیز ایجاد اشتغال شده است.

در هفت سال اخیر حدود 52 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه صنعتی در مازندران انجام شد به طوری که در این مدت (92 تا 99) یک هزار و 431 واحد فراوریی و صنعتی در استان جواز بهره برداری دریافت کردند و از این طریق برای 28 هزار نفر در این استان ایجاد اشتغال شد. علاوه بر این، هم اکنون نیز طبق گزارش رسمی حدود 24 طرح صنعتی با سرمایه گذاری بیش از سه هزار میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال یک هزار و 500 نفری در استان مازندران در دست اجراست که تا نیمه نخست سال 1400 و پیش از خاتمه هشت ساله دولت تدبیر و امید به بهره برداری می رسد.

در استان مازندران هم اکنون 2 هزار و 800 واحد صنعتی با اشتغال 60 هزار نفری فعال است. در واقع 29 درصد از اشتغال این خطه شمال کشور نیز مربوط به بخش صنعتی است.

بندر و منطقه ویژه مالی امیرآباد که امروز عظیم ترین کارخانه تخته فیبری در آنجا بهره برداری شد، با ظرفیت تخلیه و بارگیری 7.5 میلیون تن در دهه 70 در شرق استان مازندران احداث شد و عظیمترین بندر در شمال ایران محسوب می گردد. حدود 60 درصد از ظرفیت بارگیری و تخلیه کالا در بین استان های شمالی در این بندر انجام می گردد. هم اکنون بیش از 10 واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از 20 هزار میلیارد ریال و در این بندر فعال است.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 37189

به "عظیم ترین کارخانه ام دی اف مازندران ، افتتاح پنج طرح صنعتی و معدنی با حضور رئیس جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظیم ترین کارخانه ام دی اف مازندران ، افتتاح پنج طرح صنعتی و معدنی با حضور رئیس جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید