براکسی علت مرگ قوچ و میش های پارک ملی گلستان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در پی انتشار فیلمی با عنوان مرگ قوچ و میش های پارک ملی گلستان به دلیل سمپاشی برای مبارزه با ملخ های صحرایی، معاون سلامت دامپزشکی استان گلستان علت مرگ این حیوانات را بیماری اعلام و اعلام نمود: بر اساس اعلام نتیجه آزمایشات تعیین شد که قوچ و میش های پارک ملی گلستان بر اثر بیماری براکسی تلف شده اند.

براکسی علت مرگ قوچ و میش های پارک ملی گلستان

به گزارش خبرنگاران، محمدحسین مسلمی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بلافاصله بعد از اطلاع از تلف شدن چند راس قوچ و میش در پارک ملی گلستان از سوی محیط بانان به دامپزشکی استان، کارشناسان ما در محل حضور پیدا کردند.

وی اضافه نمود: کارشناسان آنالیز ها و آزمایشات لازم را انجام دادند و نمونه های اولیه برای مرکز ملی تشخیص بیماری ها در تهران ارسال شد.

معاون سلامت دامپزشکی استان گلستان بیان نمود: بعد از آنالیز ها، علت مرگ و میر این حیوانات بیماری براکسی تشخیص داده شد. این حیوانات بر اثر سرمای شدید از علوفه یخ زده مصرف نموده بودند که باعث ایجاد زخم در داخل معده و روده آنها شده بود.

مسلمی بیان نمود: این زخم ها موجب عفونت و مسمومیت در معده حیوانات شد و مرگ آنها را به دنبال داشت.

معاون سلامت دامپزشکی استان گلستان توضیح داد: بعد از این اتفاق چندین مرحله بازدید از منطقه داشتیم و خوشبختانه تلفات دیگری مشاهده نشد. بنابراین اعلام می کنیم هیچ بیماری عفونی و واگیرداری در منطقه وجود ندارد.

نوروز سال جاری لاشه حدود 160 راس قوچ و میش در پارک ملی گلستان پیدا شد.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 7345

به "براکسی علت مرگ قوچ و میش های پارک ملی گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "براکسی علت مرگ قوچ و میش های پارک ملی گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید