امنیت شغلی کارکنان سیلیکون ولی به شدت در خطر است ، پرونده ای برای یک راز عجیب

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به نظر می رسد کارکنان سیلیکون ولی به شدت در خطر هستند. این موضوع به یک راز عجیب مرتبط است که این روزها دیگر از حالت راز خارج و تبدیل به راه چاره بسیاری از غول های فناوری شده است.

امنیت شغلی کارکنان سیلیکون ولی به شدت در خطر است ، پرونده ای برای یک راز عجیب

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، غول های فناوری در تلاشند تا هزینه های خود را کاهش دهند و روشی که برای این کار انتخاب نموده اند، چندان جوانمردانه به نظر نمی رسد.

طی 20 سال اخیر، سابقه نداشته که گوگل، کارکنان خود را به شکل دائمی استخدام نکند و سال جاری برای اولین بار قراردادهایی غیردائمی با کارکنان خود بست. اما گوگل تنها شرکت حوزه فناوری نیست که این مشکل را با کارکنان خود دارد، این روند در حال افزایش است و بسیاری از شرکت های حوزه فناوری، به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه های منابع انسانی یا تغییر شیوه های استخدام هستند.

تقریبا 57.3 میلیون آمریکایی یا 36 درصد از نیروی کار یلیکون ولی در حال حاضر دارای قرارداد آزاد هستند، براساس یک مطالعه جدید، کارگرانی با مشاغل با دستمزد بالاتر کمتر استخدام می شوند و اغلب شرکت ها پیشنهادهایی کم رمق برای استخدام کارکنان خود دارند.

درواقع همزمان با کند شدن روند رشد اقتصادی، نسبت استخدام کارگران قراردادی با کارمندان ثابت و استخدامی در شرکت های آمریکایی تغییر می نماید. گوگل، فیس بوک، آمازون، اوبر و سایر شرکت های سرشناس سیلیکون ولی در حال حاضر هزاران نفر کارمند قراردادی را استخدام نموده اند تا کارهایی مثل فروش کالاها، کدنویسی و آزمایش محصولات را سر و سامان دهند.

این موضوع نه تنها در سیلیکون ولی، بلکه در سراسر شرکت های فناوری کاملا مشهود است، زیرا شرکت های دولتی نیز به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه های منابع انسانی هستند.

بر طبق یک برآورد محققان دانشگاه سانتا کروز دانشگاه کالیفرنیا، در مناطق سان ماتئو و سانتا کلارا تنها 39،000 کارگر استخدامی در شرکت های فناوری حضور دارند.

سخنگویان فیس بوک و آلفابت اخیرا تصمیم گرفتند تعداد کارکنان قراردادی خود را افشا نمایند. سخنگوی آلفابت به دو دلیل اصلی به استخدام قراردادی یا موقت اشاره نمود. یکی از دلایل این است که این شرکت نمی تواند یا مایل به ایجاد تخصص در یک منطقه خاص مانند پزشکی، خدمات غذایی، پشتیبانی مشتری یا رانندگان اتوبوس شاتل های خود نیست. دلیلی دیگر این است که عدم ارائه آمار موجب می گردد کارگران و کارمندان موقت بی دلیل منطقی به یک پخش تمایل پیدا نمایند.

در سیلیکون ولی رقابت برای استخدام بسیار شدید است. غول های فناوری های بزرگ مانند گوگل، فیس بوک و آمازون تمایل بیشتری به پرداخت موقتی و جذب استعدادها دارند. با یان شپرایط باید دید کارکنان سیلیکون ولی شرایط را تحمل می نمایند یا دست به اعتراض خواهند زد.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: انتخاب
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2044

به "امنیت شغلی کارکنان سیلیکون ولی به شدت در خطر است ، پرونده ای برای یک راز عجیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امنیت شغلی کارکنان سیلیکون ولی به شدت در خطر است ، پرونده ای برای یک راز عجیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید