افزایش سهم خراسان جنوبی از گردشگری خارجی در دستور کار است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، محمدرضا مجیدی در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی گردشگری گفت: صنعت گردشگری، صنعت ارزآوری است و باید فرصت های مختلفی را برای ورود گردشگران خارجی به کشور به ویژه از کشورهای مجاور فراهم کرد.

افزایش سهم خراسان جنوبی از گردشگری خارجی در دستور کار است

وی اعلام کرد: در همین راستا کمیسیون گردشگری اتاق بیرجند نیز کوشش می نماید فرصت های خراسان جنوبی و جاذبه های این استان را معرفی و در نمایشگاه های مختلفی داخل و خارج کشور حضور مؤثری داشته باشد تا سهم خراسان جنوبی از گردشگری خارجی، سهم قابل توجهی باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه در این استان هم جاذبه های فرهنگی و میراثی و هم جاذبه های طبیعی فراوانی به ویژه کویر لوت وجود دارد، عنوان داشت: در این زمینه نیز کوشش گردیده است تا از فرصت بیابان لوت به عنوان یک جاذبه طبیعی برای جذب و دعوت گردشگران خارجی استفاده گردد.

مجیدی همچنین به اقدامات انجام گردیده برای تسهیل شرایط سرمایه گذاری اشاره نمود و گفت: در این راستا نیز پیشنهادات لازم را جهت قانونگذاری و تسهیل قانونی لازم برای جذب و جلب سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در خراسان جنوبی به نمایندگان استان داده گردیده است.

کوشش برای تسهیل سرمایه گذاری در صنایع وابسته به گردشگری

وی اظهار امیدواری کرد: اتاق بازرگانی ایران نظرات کمیسیون های استانی را در نشست های مختلف جمع آوری و علاوه بر تسهیل قانون گذاری، در حوزه سیاست گذاری و اجرا هم فرصت های لازم را فراهم کند تا سرمایه گذاری در حوزه گردشگری گسترش یابد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه این کمیسیون کوشش می نماید که پل ارتباطی بین بخش خصوصی و دولتی باشد، اعلام کرد: این کمیسیون در نشست های مختلف خود نظرات صاحب نظران را جمع آوری نموده و کوشش می نماید تا در جلسات مشترک با دستگاه های دولتی این مسائل را رفع و روند فعالیت های صنایع وابسته به حوزه گردشگری را تسهیل کند.

مجیدی اضافه نمود: صنایع وابسته به بخش گردشگری صنعت مادری است که می تواند در رشد اقتصادی استانی و ملی ما تأثیر گذار باشد.

نقش میراث معنوی در جذب گردشگران

وی با اشاره به نقش میراث معنوی به ویژه بازی های بومی و محلی در جذب گردشگران، اضافه نمود: در این بخش نیز کمیته ای را در زمینه گردشگری روستایی، بوم گردی و بازی های بومی و محلی برای جلب و جذب گردشگر بیشتر فعال گردیده است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به فعال شدن این کمیسیون از یک سال قبل، بیان داشت: در نشست های مختلف این کمیسیون کوشش گردیده که نقشه راه پیش روی فعالیت های حوزه گردشگری با یاری صاحب نظران و فعالان این حوزه تنظیم و نهایی گردد.

مجیدی، حضور مؤثر در شورای مصاحبه دولت و بخش خصوصی به منظور حل مسائل این صنعت و فعالان صنعت گردشگری، ارتباط مؤثر با دانشگاه های و مراکز علمی مختلف و طراحی و حضور فعال در برگزاری همایش بین المللی بیابان لوت در بهار 1398، همکاری با سایر استان ها و حضور مؤثر در نمایشگاه های ملی و بین المللی را از جمله اقدامات این کمیسیون در بخش گردشگری برشمرد.

کوشش برای تقویت گردشگری سلامت

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند با تأکید بر اینکه با تقویت حوزه گردشگری سلامت می توان از همجواری با کشور افغانستان بهره برد، اضافه نمود: در حوزه گردشگری سلامت نیز با توجه به زیرساخت های خوبی که در خراسان جنوبی وجود دارد جلساتی را تنظیم نموده ایم.

مجیدی ادامه داد: با توجه به همجوار بودن با کشور افغانستان امیدواریم بتوانیم سهمی از بازار گردشگری سلامت در این کشور داشته باشیم و امکانات و زیرساخت های لازم برای رسیدن به این هدف درحال تدارک و فراهم کردن است.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1340

به "افزایش سهم خراسان جنوبی از گردشگری خارجی در دستور کار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سهم خراسان جنوبی از گردشگری خارجی در دستور کار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید