افتتاح نهالستان فراوری نهال گونه های جنگلی در کهنوج

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهنوج گفت: مرکز فراوری نهال های گلدانی از گونه های جنگلی و بیابانی واقع در رضا آباد شهرستان کهنوج به بهره برداری رسید.

افتتاح نهالستان فراوری نهال گونه های جنگلی در کهنوج

لورگی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهنوج در گفت و گو با خبرنگار از ،با اعلام اینکه این نهالستان به همت بخش خصوصی و با ظرفیت فراوری 270 هزار اصله نهال گونه های بیابانی و میزان 200 هزار اصله نهال گونه های جنگلی به بهره برداری رسید گفت: این نهالستان در زمینی به مساحت یک هکتار در منطقه رضا آباد شهرستان کهنوج احداث شد.

او اضافه نمود: گونه های کشت شده از نوع سازگار با منطقه و از گونه های جنگلی و بیابانی است.

لورگی با اشاره به اینکه اعتبار گونه های بیابانی کشت شده 2 میلیارد و 970 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و استانی و گونه های جنگلی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است، بیان نمود: هدف از راه اندازی این نهالستان را خودکفایی شهرستان در تامین نهال های مورد احتیاج و مقابله با گرد و غبار و توسعه فضای سبز در منطقه است.

او اظهار کرد: نهال های این نهالستان از نوع سازگار با شرایط اکولوژیکی منطقه و شامل گونه های اکالیپتوس، کنار، شمح، کهور ایرانی، استبرق است.

ی

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 40974

به "افتتاح نهالستان فراوری نهال گونه های جنگلی در کهنوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نهالستان فراوری نهال گونه های جنگلی در کهنوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید