آرامش خاطر، بر شاد یا غمگین بودن خواب موثر است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک گروه بین المللی از پژوهشگران در آنالیز خود دریافتند که میزان آرامش خاطر در بیداری، با شاد یا غمگین بودن خواب در ارتباط است.

آرامش خاطر، بر شاد یا غمگین بودن خواب موثر است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزمودو، پژوهش جدیدی نشان می دهد خواب های خوب، با آرامش خاطر در هنگام بیداری مرتبط هستند و خواب های بد با احساسات مضطرب نماینده ارتباط دارند. شاید این پژوهش بتواند دلیل خواب دیدن را شرح دهد و نهایتا به درمان مشکلات روحی مرتبط با خواب های آشفته کمک کند.

استنلی کریپنر(Stanley Krippner)، روانشناس دانشگاه سیبروک(Saybrook University) آمریکا گفت: من باور دارم خواب ها، نوعی فیلم هستند که رخدادهای زندگی واقعی را به ما یادآوری می نمایند و موجب شادی یا اضطراب می شوند. هنگامی که در طول روز شاد باشید، خواب های شبانه شادی خواهید داشت. عملکرد خواب ها کاملا انطباقی است و می توانند دلیل آرامش ذهن را بارها و بارها یادآوری کند.

پژوهش های بسیاری نشان می دهند که خواب ها، نتیجه ذخیره سازی و یادگیری مغز هستند. این راهبرد، ما را در برابر یکی از خطرات واقعی زندگی که ناشی از تجربه های سنگین احساسی است، محافظت می نماید. این تجربه ها، به سلامت روانی نیز مرتبط هستند؛ در نتیجه افراد مبتلا به اضطراب و افسردگی، اغلب کابوس های بیشتری می بینند.

پیلرین سیکا(Pilleriin Sikka)، روانشناس و دانشمند علوم اعصاب دانشگاه تورکو(UTU) فنلاند گفت: شاید دانستن منشا خواب ها و چگونگی ارتباط آنها با سلامتی، بتواند عملکرد احتمالی خواب ها را تعیین کند.

پژوهشگران برای آنالیز ارتباط میان حالت روحی و سلامتی، از 47 داوطلب خواستند یک پرسش نامه را برای ارزیابی سلامتی خود پر نمایند و از آنها سوالاتی در مورد اضطراب، افسردگی، میزان رضایت از زندگی و آرامش ذهن پرسیدند.

برای آنالیز آرامش ذهن، داوطلبان باید میزان موافقت خود را با جملاتی مانند من در ذهن خود آرامش و هماهنگی دارم و احساس فرونشستن برای من سخت است نشان می دادند.

پژوهشگران با آنالیز داده های این آزمایش دریافتند که افرادی که رتبه آرامش ذهن آنها بالا بود، خواب های شادتر و مثبت تری دارند و در مقابل، افرادی که رتبه اضطراب آنها بالا بود، خواب های آزاردهنده و منفی تری می بینند.

این پژوهش، در مجله Scientific Reports به چاپ رسید.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 593

به "آرامش خاطر، بر شاد یا غمگین بودن خواب موثر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامش خاطر، بر شاد یا غمگین بودن خواب موثر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید